השוק

מהפכה בטיקטוק: פיטורי עובדים בעקבות מעבר לבינה מלאכותית

טיקטוק מצמצמת את צוותי המודרציה שלה בעקבות המעבר לשימוש בבינה מלאכותית, עם פיטורים המתרחבים למספר מדינות, במטרה לשפר את היעילות בניהול תכנים המועלים לפלטפורמה
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
פלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק, בבעלות חברת ByteDance הסינית, הודיעה לאחרונה על פיטורים של מאות עובדים במסגרת שינוי בהליכי ניהול התוכן שלה, שמבוססים על בינה מלאכותית (AI). המהלך משפיע בעיקר על צוותי המודרציה במלזיה, אך יגע גם בעובדים במדינות אחרות.
החברה מסרה כי השינויים נועדו לשפר את היעילות בבקרה על התכנים המועלים, וצמצמה את הצוות העוסק במודרציה ידנית, כלומר סינון תכנים בעייתיים. בעוד שכ-700 עובדים במלזיה קיבלו הודעות פיטורים, טיקטוק הבהירה כי המספר האמיתי נמוך יותר ועומד על פחות מ-500. צפי החברה הוא לפיטורים נוספים בחודשים הקרובים כחלק מהשינויים הללו.
כחלק מהתהליך, טיקטוק עושה שימוש בשילוב של טכנולוגיות אוטומטיות וכוח אדם אנושי, כשכיום 80% מהתכנים המפרים את ההנחיות מוסרים על ידי אלגוריתמים. החברה גם הודיעה על השקעה של 2 מיליארד דולר בתחום האמון והבטיחות.
המהלך אינו ייחודי לטיקטוק, שכן חברות טכנולוגיה כמו פייסבוק, גוגל ואמזון גם דיווחו על פיטורים בעקבות הכנסת אוטומציה. עם המשך התפתחות הבינה המלאכותית, צפויים שינויים נוספים בשוק העבודה, כאשר החברות מדגישות את הצורך בבקרה אנושית לצורך שמירה על הוגנות וביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה