דיגיטל וטק

טיקטוק מסתבכת בענק: 12 מדינות מגישות תביעה בטענות חמורות

יותר מ-12 מדינות בארה"ב תובעות את טיקטוק: השפעות על בריאות הנפש של ילדים. במרכז התביעה עומדת הטענה כי השימוש האינטנסיבי באפליקציה גורם לבעיות כמו דיכאון, חרדה, אובדן שינה ובעיות דימוי גוף בקרב משתמשים צעירים. טיקטוק בתגובה: "דוחים בתוקף את הטענות"
מערכת ice | 
שו זי צ'ו מנכ״ל טיקטוק (צילום shutterstock)
יותר מ-12 מדינות בארצות הברית, כולל ניו יורק וקליפורניה, הגישו תביעה נגד אפליקציית הסרטונים טיקטוק, בטענה כי היא משפיעה לרעה על בריאותם הנפשית של ילדים. התביעה הוגשה על ידי התובעים הכלליים של המדינות, המאשימים את טיקטוק בכך שהיא מציגה את האפליקציה כבטוחה לילדים, למרות שהתכנים בה ממכרים ומסוכנים.
במרכז התביעה עומדת הטענה כי השימוש האינטנסיבי באפליקציה גורם לבעיות כמו דיכאון, חרדה, אובדן שינה ובעיות דימוי גוף בקרב משתמשים צעירים. בריאן שוולב, התובע הכללי של מחוז קולומביה, כינה את טיקטוק "ניקוטין דיגיטלי" וטען כי האפליקציה מנסה לגרום למשתמשים להתמכר לה, מה שמוביל לנזקים משמעותיים לדור הצעיר.

בנוסף להשלכות הבריאותיות, התביעה טוענת כי טיקטוק מפעילה עסק לא חוקי להעברות כספים, תוך שהיא מעדיפה את הרווחים על פני בריאות הילדים. שוולב הזהיר כי הפעילות הבלתי מפוקחת של טיקטוק מאפשרת לגורמים בעייתיים גישה לקורבנות פגיעים, והוסיף כי החברה בוחרת להתעלם מהמצב.
טיקטוק לא סיפקה תגובה ישירה לבקשת CNBC, אך בחשבון שלה ברשת X (לשעבר טוויטר) ציינה כי היא אינה מסכימה עם הטענות ומחשיבה רבות מהן כלא מדויקות. האשמות אלו מצטרפות לביקורות רחבות על השפעות המדיה החברתית על ילדים ובני נוער.
בזמן שהדיון סביב בריאות הנפש של משתמשים צעירים הולך ומתרקם, התביעה כנגד טיקטוק משקפת את החשש הגובר של הורים ורשויות ממנהיגות הדיגיטליות וההשפעה שלהן על הדורות הבאים. כעת, המאבק המשפטי מעורר שאלות נוקבות לגבי האחריות של פלטפורמות חברתיות בטיפול בקהל הצעיר.
מטיקטוק נמסר בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות הללו, שרבות מהן אינן מדויקות ומטעות. אנו גאים בעבודה שעשינו כדי להגן על בני נוער ונשארים מחויבים עמוקות לשמירה על בטיחותם, תוך שאנחנו ממשיכים לעדכן ולשפר את הפלטפורמה שלנו.
"אנו מספקים אמצעי הגנה חזקים, מסירים באופן פרואקטיבי חשבונות משתמשים החשודים כקטינים, ובאופן יזום השקנו בפלטפורמה תכונות ברירת מחדל לבטיחות כמו מגבלות זמן מסך והגדרות פרטיות למשתמשים מתחת לגיל 16 וכן פיצ'ר ל'צימוד משפחתי'. פעלנו בשיתוף פעולה עם מחלקת היועץ המשפטי לממשלה בארה"ב זה למעלה משנתיים, ומאכזב מאוד שכך הם בחרו לפעול במקום להמשיך לעבוד יחד ליצירת פתרונות קונסטרוקטיביים לאתגרים רחבים בתעשייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה