בעולם

טיקטוק מקריבה את שיין וטימו כדי שלא יסגרו אותה בארה"ב

באפריל חתם הנשיא ביידן על חוק המחייב את טיקטוק להימכר לחברה אמריקאית על מנת להמשיך לפעול במדינה. טיקטוק עתרה לבית המשפט בטענה שהחוק אינו חוקתי. בדיון האחרון החברה הפנתה את האצבע כלפי אפליקציות סיניות אחרות כמו שיין וטימו, שלא עומדות בפנים אולטימטום למרות שגם הן אוספות מידע אישי מהמשתמשים
שרון בירקמן | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
לאחר שבאפריל חתם הנשיא ג'ו ביידן על צו המחייב את החברה הסינית ByteDance למכור את טיקטוק לחברה אמריקאית מסיבות ביטחוניות או לסגור את הפלטפורמה החברתית בתחילת השנה, כעת נשמעת העתירה שהגישו במאי טיקטוק ו-ByteDance  כנגד החוק. טיקטוק והחברה-האם שלה עתרו כנגד החוק בטענה שאינו חוקתי. 
בדיון בבית המשפט לערעורים בוושינגטון ב-16 בספטמבר, טען עורך הדין של טיקטוק כי החוק מכוון באופן לא הוגן כלפי הרשת החברתית וכי הוא מפר את התיקון הראשון לחוקה. הוא הדגיש כי אפליקציות סיניות אחרות, כמו אתרי מסחר אלקטרוני, אוספות כמויות דומות של מידע אישי ועשויות אף לאסוף נתונים רגישים הרבה יותר מטיקטוק. טיקטוק הגישה בעבר מסמכים בהם נקבה בשמות חברות המסחר האלקטרוני הסיניות שיין וטימו כדוגמאות לאפליקציות סיניות האוספות מידע אישי רב.
בית המשפט דחה את הטענה ונימק כי החוק חל על קטגוריה רחבה של חברות הנשלטות בידי גורמים זרים עוינים. משרד המשפטים האמריקאי טען בתגובה כי אם יש בעיה עם הסעיף הפוטר חברות מסחר אלקטרוני, הפתרון הוא לתקן את הסעיף ולא לבטל את כל החוק.

החוק החדש, "חוק הגנת האמריקאים מאפליקציות הנשלטות בידי יריבים זרים" (PAFACA), אושר בחודש אפריל על ידי הנשיא ג'ו ביידן, לאחר שעבר בקונגרס בתוך פחות מחודשיים. החוק מחייב את טיקטוק למצוא רוכש אמריקאי אחרת תיחסם במדינה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה