דיגיטל וטק

טיקטוק עומדת בפני סגירה; האם אמזון תרכוש אותה?

טיקטוק מתקרבת למועד הגשת ההצעות לרכישה או שתיסגר לפי האולטימטום שהציב לה הנשיא ביידן ומחזקת את קשריה עם אמזון. האם מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי בלבד או שאמזון תרכוש את הפלטפורמה הסינית?
שרון בירקמן | 
טיקטוק מתחרה באמזון (צילום shutterstock, freepik, unsplash)
בשבוע הבא יחל המאבק המשפטי בין ממשלת ארצות הברית לטיקטוק. בסופו, בית המשפט עשוי לאסור לראשונה על הפעלת אפליקציית מדיה חברתית בבעלות זרה בארצות הברית. באפריל, הנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק שמחייב את החברה הסינית ByteDance למכור את טיקטוק לחברה אמריקאית מסיבות ביטחוניות או לסגור את הפלטפורמה החברתית הפופולרית בתחילת השנה הבאה. במאי, טיקטוק ו-ByteDance  עתרו כנגד החוק בטענה שאינו חוקתי. עתיד האפליקציה נמצא כעת בסימן שאלה; ארבעה חודשים לפני המכירה, ישמע בית המשפט לערעורים בוושינגטון את הצדדים. במקביל, טיקטוק מקדמת שותפויות נוספות כדי לחזק את נוכחותה בארצות הברית, כולל שותפות חדשה עם אמזון במסגרתה ניתן יהיה לרכוש מוצרים של אמזון ישירות בטיקטוק. גורמים בתעשייה מסרו למגזין פורבס כי המהלך עשוי להקל על טיקטוק להמשיך לפעול בארצות הברית.
לשיתוף הפעולה בין שתי הענקיות המתחרות יש יתרונות ברורים, אמר לפורבס רועי זלצר, שהיה עד אפריל השנה מנהל המכירות של טיקטוק בישראל. "אמזון מגיעה מרקע של מסחר אלקטרוני גדול; איך אני נכנס לשוק החברתי? טיקטוק מגיעה עם: אני מצליחה בתחום החברתי, יש לי את כל המשפיענים והיוצרים; איך אני נכנסת למסחר האלקטרוני?".

שיתוף הפעולה בין טיקטוק ואמזון כולל אינטגרציה של פרסומות ומכירות. אמזון היא היום המפרסם השלישי בגודלו בטיקטוק, אחרי גוגל וולמארט. מחומרים פנימיים של טיקטוק שהגיעו לידי פורבס עולה שאמזון החזיקה ביותר משבעה חשבונות פרסום בטיקטוק בשנת 2023, כולל עבור Amazon Fashion, Amazon Style, Amazon Books, Amazon Health ו-Amazon’s Black Business Accelerator. אמזון החזיקה גם בחשבונות פרסום עבור צוות המדיניות הציבורית והתקשורת הציבורית שלה ועבור עוזר הקניות המופעל באמצעות בינה מלאכותית, Rufus. בנוסף, המוצרים של אמזון זמינים לרכישה דרך אפליקציית טיקטוק. מבחינת טיקטוק, שיתוף הפעולה עם אמזון מעניק לגיטימציה וגישה לנתונים סטטיסטיים על קונים; אמזון רואה בכך הזדמנות להרחיב את נוכחותה בקרב דור ה-Z.
אם ByteDance תסכים למכור את טיקטוק בארצות הברית, השותפות עם אמזון עשויה להיות צעד ראשון לקראת רכישה. לדברי ג'וליאן רייס, מנכ"ל SuperOrdinary, פלטפורמה המסייעת ליוצרים ומותגים להתרחב בטיקטוק, באמזון ובפלטפורמות נוספות באמצעות מסחר חברתי, השילוב בין טיקטוק לאמזון הוא מהלך חכם עבור שני הצדדים. עם זאת, הזהיר רייס, שיתוף הפעולה עלול ליצור לאמזון בעיה בהמשך. "אמזון עלולה לאבד חלק מהשליטה וזה עלול להפוך לתלות שיהיה קשה להפסיק", אמר רייס לפורבס. זה גם יכול להיות התמריץ של אמזון לקנות את טיקטוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה