דיגיטל וטק

אינטל יוצאת מהמשבר? עסקה הענק שתכניס לה מיליארדי דולר נחשפת

ענקית השבבים אינטל נמצאת כבר זמן מה במשבר פיננסי החמור בתולדותיה. במסגרת התוכנית לשיפור מצבה הכלכלי, החברה מחפשת כעת משקיע למכור לו את חלקה בחברת Altera כשאחת מהרוכשות שעל הכוונת היא לא אחרת מהמתחרה קוואלקום
מערכת ice | 
אינטל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images)
ענקית השבבים אינטל, המתמודדת עם משבר פיננסי מתמשך, מחפשת משקיע למכירת חלקה בחברת השבבים הניתנים לתכנות Altera, עם הערכה כספית של כ-17 מיליארד דולר. מהלך זה נועד לשפר את מצבה הכלכלי של אינטל, אשר חוותה ירידה של 55% בשווי המניה שלה מאז תחילת השנה. החברה מתמודדת עם עיכובים בייצור, תחרות קשה מצד אנבידיה ו-AMD, וקושי לפתח שבבים חדשים מבוססי בינה מלאכותית.
מכירת חלק מ-Altera, שנרכשה ב-2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר, עשויה להיראות כהתרחקות מנכס מרכזי, שהמנכ"ל פט גלסינגר הדגיש בעבר את חשיבותו לעתיד החברה. אינטל שוקלת למכור את חלקה למשקיעים אסטרטגיים או פרטיים, דבר שיכול להאיץ את תהליך מכירת המניות או הנפקת החברה המתוכננת ל-2026.
במקביל, אינטל נהנתה ממענקים במסגרת חוק ה-CHIPS, אך האתגרים שלה אינם מוגבלים למימון ממשלתי בלבד. לאחרונה דווח כי קוואלקום פנתה לרכוש את Altera, מהלך שעשוי להיתקל בבחינה רגולטורית קפדנית בשל התחרות בשוק. עם זאת, הפנייה מדגישה את האטרקטיביות של Altera ואת תפקידה החשוב בתעשיית השבבים.
כחלק מתוכנית ההתייעלות, אינטל צפויה לבצע קיצוצים משמעותיים בהוצאות ההון, כולל אפשרות להשהות את הקמת מפעל השבבים המתוכנן בגרמניה. החברה הודיעה גם על פיטורים של כ-15% מעובדיה, במטרה לשפר את הנזילות והמאזן שלה.
גלסינגר, שנכנס לתפקידו ב-2021, מתמודד עם האתגר להחזיר את אינטל למעמדה כמובילה בתעשיית השבבים, לאחר ירידה חדה במחיר המניה ותחרות גוברת. הצלחתו תלויה ביכולתו לשכנע את הדירקטוריון והמשקיעים שהאסטרטגיה שלו תסייע לחברה להתאושש.
בעוד שמניית אינטל נסחרת כיום לפי שווי של 97 מיליארד דולר, השאלה המרכזית היא האם מהלך מכירת חלק מ-Altera יספיק להציל את החברה מהמשבר הנוכחי ולהחזיר אותה לצמרת תעשיית השבבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה