דיגיטל וטק

כרוניקה של משבר: איך הגענו למצב שקוואלקום שוקלת לקנות את אינטל?

המשבר הנוכחי עשוי להפוך לנקודת מפנה דרמטית עבור אינטל – אם תמצא את הדרך להתמודד עם האתגרים שניצבים בפניה ולהתאים את עצמה לעולם שהשתנה
שרון בירקמן | 
אינטל (צילום shutterstock)
אינטל, פעם שם נרדף לדומיננטיות בעולם השבבים, נמצאת כיום בצומת קריטי: המתחרה, יצרנית השבבים קוואלקום, שוקלת רכישת ענק שתוכל לשנות את פני התעשיה, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.
שנים של טעויות אסטרטגיות לצד הזינוק המטאורי בביקוש לבינה מלאכותית, הציבו את אינטל במקום שלא ניתן היה לדמיין אפילו לפני כמה שנים. תחת הנהגתו של פט גלסינגר, אינטל בחרה באסטרטגיית ייצור שאפתנית ויקרה במטרה להחזיר לעצמה את המעמד המוביל בשוק. אבל במקום להחזיר את תהילת העבר, החברה מצאה את עצמה נגררת אחרי מתחרות כמו אנבידיה, מלכת השבבים הנוכחית של עידן הבינה המלאכותית.

גל העלייה בביקוש לשבבי בינה מלאכותית שבזכותם אנבידיה חוותה זינוק היסטורי, הדגיש את חולשתה של אינטל, שהמשיכה להתמקד בשבבים למחשבים אישיים ושרתים. אנבידיה נסקה עם מכירות של שבבים גרפיים חדשניים, בשעה שהמוצרים של אינטל נותרו על המדפים.
המצב הכלכלי הקשה של אינטל הביא את גלסינגר לתוכנית קיצוצים מאסיבית – החל מקיצוץ דיבידנד, דרך פיטורי אלפי עובדים ועד תוכנית חיסכון מקיפה של עשרה מיליארד דולר בשנה. למרות המאמצים, המהלך לא מצליח לעצור את ההתדרדרות בערך המניה של החברה, שאיבדה כמעט 70% מערכה מאז השיא של שנת 2020.
אינטל ניצבת היום מול שאלה מרכזית: האם תצליח להוביל טכנולוגית ולהתאים את עצמה לצרכים החדשים של תעשיית הבינה המלאכותית? המהלך של קוואלקום עשוי להיות תמרור אזהרה – או התחלה של שינוי כיוון מהותי עבור ענקית השבבים האמריקאית.
שאלה אחרת היא מה יעלה בגורל מתקני הייצור של החברה. קוואלקום, שהמודל העסקי שלה מתבסס על ייצור חיצוני, עשויה להעדיף להיפרד מהחטיבה המורכבת והיקרה לתחזוקה הזו של אינטל. ההשקעה העצומה של אינטל בהקמת מערכי ייצור נשארת פתוחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה