השוק

אינטל תעצור את גל הפיטורים? בדרך להכניס 8.5 מיליארד דולר

ענקית השבבים אינטל נקלעה בתקופה האחרונה לבעיות כלכליות, שהגיעו לשיאם עם פיטורים של עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם, כמו גם כאן בישראל. כעת, ממשלת ארה"ב מתכננת להעביר לה חבילת סיוע בסכום של 8.5 מיליארד דולר, שעשויים לפתור את הבעיות הכלכליות אליהן היא נקלעה
מערכת ice |  1
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
ענקית השבבים אינטל נקלעה בתקופה האחרונה לבעיות כלכליות, שהגיעו לשיאם עם פיטורים של עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם, כמו גם כאן בישראל, ועצירת פרויקטים ברחבי העולם. אבל האם אינטל בדרך לחבילת הצלה משמעותית?
על פי דיווח היום (שישי) ב"פייננשל טיימס", אינטל וממשלת ארצות הברית נמצאים במגעים מתקדמים מאוד להעברת מימון בסך של 8.5 מיליארד דולר. השיחות עדיין לא הסתיימו באופן סופי, אך הן נמצאות בישורת האחרונה.
הסיבה לעזרה של ממשלת ארצות הברית לאינטל, היא שארצות הברית מעוניינת לפתח את תעשיית השבבים במדינה, זאת בזמן שסין צוברת תאוצה בתחום. בנוסף, מדובר בהבעת אמון משמעותית של ממשלת ארצות הברית באינטל, ועל פי הדיווח, ישנן חברות נוספות שמעוניינות במהלך דומה מול ממשלת ארצות הברית והחלו בשיחות בנושא.
כזכור, כחלק מתוכנית ההתייעלות בחברה, אינטל ישראל, המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק המקומי, עומדת בפני גל פיטורים משמעותי, הצפוי להיות הרחב ביותר של החברה זה שנים רבות. לאחר סיום חלון ההזדמנויות להציע חבילות פרישה מרצון, אשר תוצאתן היא סיום העסקת המועסקים עד סוף החודש הנוכחי, מתוכננים פיטורים נוספים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם יש משהו בטוח . זה שאינטל לא בקשיים שכאלו
    מממ 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אומנם הרווחים לא משהו . וההכנסות מאכזבות. אבל הצפי חיובי. והמוצרים העתידיים נראים טוב. לכל חברה יש תקופות חלשות . זה לא אומר שאין להם כסף. כרגע הם מורידים דרסטית הוצאות...וזה תמיד טוב להתנהל באחריות
    סגור