דיגיטל וטק

סעודיה מתקדמת לקראת חזון 2030 עם ענקית הבינה המלאכותית

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי הודיעה אתמול בוועידת הענן של סעודיה 2024 על שיתוף פעולה חדש. החברה תספק למדינה יכולות מתקדמות בתחום הבינה המלאכותית, במטרה לתרום למאמצי הגיוון הכלכלי של ערב הסעודית
שרון בירקמן |  1
מוחמד בן סלמאן (צילום shutterstock, freepik)
ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי הודיעה על שיתוף פעולה חדש עם ערב הסעודית. החברה תספק למדינה יכולות מתקדמות בתחום הבינה המלאכותית, כולל טכנולוגיות לשירותי מחשוב נרחבים, הפחתת עלויות, אבטחת מידע משופרת, ושיפור חווית השירות מהענן הקצה, במטרה לתרום למאמצי הגיוון הכלכלי של ערב הסעודית, כך נמסר מוועידת הענן של וואווי   סעודיה 2024 שנערכה אתמול בריאד בה נכחו כ-600 משתתפים.
על פי פרסומים, השירותים הדיגיטליים של הממשלה הסעודית יחלו לפעול על תשתיות הענן החכמות של וואווי, התומכות ביישומי בינה מלאכותית, כולל פיתוח מודל השפה הערבית (Arabic LLM). התשתיות מאפשרות לממשלת סעודיה לשדרג את השירותים הדיגיטליים שהיא מספקת, ולהניע את תהליך הדיגיטליזציה במדינה.
וואווי מתכננת להקים יותר ממאה שותפויות בסעודיה ולתרום להכשרת מעל ל-3,000 סטודנטים באוניברסיטאות המקומיות במטרה לבנות אקוסיסטם טכנולוגי מקומי. 

תחום הענן הציבורי של וואווי במזרח התיכון זינק ב-300% בשנה החולפת. החברה הכפילה את הכנסותיה מעסקי הענן הציבורי בסעודיה פי 10 בשנתיים האחרונות.
שיתוף הפעולה החדש הוא חלק מהשגת מטרות חזון 2030, תוכנית אסטרטגית מקיפה שיעדיה הפחתת התלות בנפט ושדרוג הכלכלה הסעודית. התוכנית הוצגה על ידי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, במסיבת עיתונאים בריאד ב-2016.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואו וואוי ניסו במערב לרסק והנה היא להפך גודלת עם הסעודי (ל"ת)
    חיים 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור