קריפטו

לא תאמינו מה הסכום המטורף שנגנב בקריפטו ב-2024

דוח אמצע השנה של Chainalysis בנושא פשעי קריפטו חושף את היקפי הגניבות ותקיפות הכופר בתחום. 2024 היא השנה הטובה ביותר לתקיפות כופר עד כה
שרון בירקמן | 
שוד קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
למרות ירידה של 20% בפעילויות בלתי חוקיות בשנת 2024, מ-20.9 מיליארד דולר ל-16.7 מיליארד דולר, גניבות כספים ותקיפות כופר עלו בצורה משמעותית, כך לפי דוח אמצע השנה של Chainalysis בנושא פשעי קריפטו.
סכומי הכספים שנגנבו הגיעו ל-1.58 מיליארד דולר, כמעט כפול מ-857 מיליון דולר; תקיפות הכופר עלו בכמעט 2%, ועמדו על 459.8 מיליון דולר לעומת 449.1 מיליון דולר. על פי הדוח, ב-2024 סכום הקריפטו שנגנב בכל מתקפה עלה בכמעט 80%. העלייה מיוחסת לעליית מחירי הביטקוין, שהיוו 40% מהנפח הכולל של העסקאות בפשיטות אלו. 
שנת 2024 צפויה להיות השנה המניבה ביותר לתקיפות כופר עד כה, לאחר שכבר נרשם תשלום הכופר הגבוה ביותר שנראה אי פעם, כ-75 מיליון דולר ששולמו לקבוצת Dark Angels.
באמצע יוני 2024, עמד תשלום הכופר החציוני לזרמים החמורים ביותר עמד על 1.5 מיליון דולר לעומת קצת פחות ממאתיים אלף דולר בתחילת 2023. העלייה מצביעה על כך שתקיפות הכופר כיום מכוונות בעיקר לגופים שנוטים לשלם סכומים גבוהים יותר כדי לשחרר את הנתונים שלהם.

עוד צוין בדוח כי עברייני סייבר מתקדמים משתמשים יותר ויותר בשיטות מחוץ לרשת, כמו הנדסה חברתית, כדי לגנוב כספים על ידי חדירה לשירותים הקשורים לקריפטו.
בחודש שעבר אושר באו"ם ההסכם הראשון אי פעם בנושא פשעי סייבר, למרות התנגדות עזה מצד פעילי זכויות אדם. זאת, לאחר משא ומתן ארוך של שלוש שנים ודיון סופי בניו יורק שנמשך שבועיים. ההסכם הוצע לראשונה על ידי רוסיה, ומטרתו להקים מסגרת חוקית עולמית לטיפול בפשעי סייבר ולשדרג את שיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום הראיות הדיגיטליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה