ויראלי

ההודעה שהבהילה המוני ישראלים: "יש להיכנס מיד למרחב המוגן"

הודעת טקסט שהגיעה לישראלים רבים ונראתה כמו הודעה של פיקוד העורף, הצליחה לעורר חשש מפני מתקפת טילים ופתיחת מלחמה. בהודעה נקראים האזרחים להיכנס מיד למרחב מוגן ומופנים לקישור מסתורי.  מי עומד מאחוריה?
מערכת ice |  1
הודעת הפייק הקוראת להיכנס למרחב מוגן (צילום shutterstock, freepik)
הודעה שמתריעה על מצב חירום ומורה לאזרחים להיכנס למקלטים מיד, נשמעת הגיונית מאוד בימים אלה. כשהודעה כזו הגיעה לעשרות אלפי טלפונים של ישראלים במהלך היממה האחרונה, רבים כבר הגיבו בחשש מפני מתקפת רקטות אימתנית.
מי שכן התעמק לרגע בהודעה, גילה שהיא הגיעה ממקור לא מוכר בשם OREFAlert (התרעת עורף) והופיעה עם שגיאת כתיב מחשידה – להיכנס לתרחב המוגן במקום למרחב המוגן.
בנוסף, תחת ההודעה הכתובה צורף גם לינק מחשיד שהוסיף לחשד שמדובר בהודעת פייק וניסיון להדביק מכשירים בווירוס. "גם אני קיבלתי, היה נראה כמו פייק. ליתר ביטחון עצרתי בשול כדי לבדוק באפליקציה של פקע"ר, כשראיתי את הקישור זה כבר היה ברור", סיפרה מגיבה ברוטר. "אחרי שקפצתי ראיתי את השגיאה", הוסיפה צייצנית ב-X.
אף שמקור השולח לא ברור, הערכות שונות טוענות שמדובר במתקפת סייבר איראנית שמנסה לנקום בישראל על פעולת פיצוץ הביפרים בלבנון. מבדיקה לא רשמית עולה כי הקישור טוען תוכן מאתר פיקוד העורף , ייתכן על מנת להכביד על המערכות שלהם.

למרות הבהלה הראשונית, מגיבים רבים מצאו גם את הצד ההומוריסטי בסיפור וכתבו: "למי שאין תרחב מוגן יכול להיכנס סתם למרחב מוגן?", "ככה זה כשאין את כל האצבעות להקליד", "נסראללה הבטיח נקמה מיוחדת. לזה לא ציפינו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכנסתי לזה
    נתי 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נכנסתי לזה ולא ידעתי מה יקרה עכשיו ישלחו עלי טיל
    סגור