בארץ

לאחר דיונים מתוחים: הקבינט הודיע על מטרת מלחמה חדשה

לאחר דיוני קבינט מתוחים ברקע הפרסום על רצוםן נתניהו לפטר את גלנט, התקבלה החלטה להוספת מטרת מלחמה חדשה: "השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה".
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר לילה מתוח בו התכנס הקבינט המדיני בטחוני לדון בהתפתחויות במצב הבטחוני, בין היתר נוכח התחממות הגזרה הצפונית והאופציה למערכה מול לבנון, עדכן הקבינט את מטרות המלחמה, כך שיכלול גם את הסעיף: "השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה".
הקבינט, שלאחר שעות מתוחות, עקב הפרסום כי נתניהו מעוניין לפטר את שר הבטחון גלנט מתפקידו, ולמנות במקומו את ח''כ גדעון סער, התכנס במהלך הלילה לדיונים ארוכים סביב המצב הבטחוני, אמש (שני) טרם הדיונים בקבינט, נפגש השר גלנט עם נציג ארה''ב למזרח התיכון עמוס הוכשטיין, שם הדגיש בפניו כי הסיכויים להסדרה בצפון חולפים.
מהלך זה של גלנט, ההיה בכדי להראות באופן פומבי כי הרצון של נתניהו לפטרו לא עומד בגין חילוקי דעות מקצועיים על עמדצתו בנוגע למערכה מלחמתית בצפון. כמו כן, נדמה כי דווקא הפעם, היה משרת את נתניהו אם הדיון היה הופך לעימות עם הדלפות מכיוונו של גלנט, אך האחרון לא סיפק לו זאת.
החלטה זו של הקבינט, להוסיף רק היום לרשימת המטרות את החזרת מפוני הצפון לביתם, מעידה על כך שמטרה זו לא היית קיימת עד לרגע זה. על פי מקורות בכירים, ישנן מספר תוכניות ארוכות טווח לאופציות אופן חזרת המפונים, כאשר הדגשים הינם שמירה על בטחון ובטיחות התושבים, מתן שירותים קהילתיים, וכן החזרת ושימור הקהילתיות שהייתה טרום המלחמה, שכן מספר רב של קהילות מפונים חיו ביישובים בעלי אופי קהילתי חזק. 
מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר על החלטת הקבינט להוספת סעיף השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה: "ישראל תמשיך לפעול בפועל למימוש מטרה זו".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה קרה לגבי גלנט? שילך כבר התבוסתן הזה (ל"ת)
    טל 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור