קריפטו

חברות אבטחה מזהירות: מתקפות דיפ פייק יתרחבו, נכסים דיגיטליים בסכנה

הונאות דיפ פייק מבוססות בינה מלאכותית המכוונות לארנקי קריפטו עולות — מומחים מזהירים על איומים המתפתחים וממליצים למשתמשים להגן על נכסיהם הדיגיטליים
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
עם העלייה בהונאות דיפ פייק המנוהלות על ידי בינה מלאכותית, חברות האבטחה מזהירות שהן עלולות להתרחב מעבר לווידאו ולשמע.
ב-4 בספטמבר דיווחה חברת התוכנה Gen Digital על עלייה בהונאות קריפטו מצד האקרים המשתמשים בהונאות דיפ פייק המנוהלות על ידי בינה מלאכותית. קבוצת ההונאה CryptoCore גנבה כבר מעל לחמישה מיליון דולר במטבעות קריפטו באמצעות דיפ פייק מבוססי בינה מלאכותית. הסכום אולי נראה נמוך בהשוואה למתקפות קריפטו אחרות, אך בחברה מאמינים שזו רק ההתחלה. 
מחברת האבטחה CertiK נמסר ל- Cointelegraph כי ההתקפות עלולות להתרחב מעבר לווידאו ושמע בעתיד. "אם ארנק תלוי בזיהוי פנים כדי לאבטח מידע קרדינלי, עליו להעריך את עמידות הפתרון שלו בפני איומים מבוססי בינה מלאכותית", נמסר מהחברה. זיהוי הפנים עלול להיות פגיע לטכנולוגיות דיפ פייק ולהעניק לתוקפים גישה.

בחברת נורטון מזהירים כי עסקאות במטבעות קריפטו הן פעמים רבות בערך כספי גבוה ובעילום שם, מה שהופך אותן למטרה אטרקטיבית לפושעי סייבר. זאת, כיוון שהתקפה מוצלחת תספק תגמול כספי גבוה, כל זה בזמן שהסיכון להאקרים נמוך. בנוסף, היעדר רגולציה בתחום הקריפטו יוצר למעשה "ואקום" מבחינה חוקית.
אף שהדימויים המזויפים לא מושלמים (תנועות עיניים לא טבעיות, חוסר תיאום בין תנועות הפנים והבעות לא טבעיות), למערכות האוטומטיות לזיהוי פנים עדיין קשה לפעמים לזהות את הפגמים. מומחי האבטחה קוראים למשתמשי הקריפטו להיזהר מפישינג ביומטרי ובקשות למידע אישי כמו תמונות או סרטונים בטענות כמו עדכון פרטים או אבטחה. הם ממליצים לוודא את מקור הבקשה לפני העברת מידע אישי או ביומטרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה