דיגיטל וטק

תמיכה ממשלתית במיליארדים: SK Hynix הקוריאנית מגיעה לארה"ב

יצרנית השבבים הקוריאנית SK Hynix מקבלת מענק והלוואות מהממשל האמריקאי להקמת מתקן חדש בארה"ב. איך ההשקעה הזו תשפיע על התעשייה ומה מטרותיה?
רפאל בן זקרי | 
SK Hynix (צילום Shutterstock)
יצרנית המוליכים למחצה הקוריאנית SK Hynix צפויה לקבל מענק ראשוני של 450 מיליון דולר ומיליארד דולר בהלוואות מהממשל האמריקאי להקמת מתקן לאריזת שבבים ומחקר מתקדם באינדיאנה. הפרויקט יחזק את יכולת הייצור של ארה"ב בתחום ה-AI, חלק קריטי בשרשרת האספקה הטכנולוגית.
לפי הפרסום ב-Yahoo Finance, המפעל, שצפוי לעלות 3.87 מיליארד דולר, יעסוק באריזת שבבי זיכרון בעלי רוחב פס גבוה לשימוש עם יצרני שבבי AI כמו אנבידיה, תחום שבו החברה הקוריאנית מובילה. מתקן זה צפוי ליצור כ-1,000 מקומות עבודה ולקבל הטבת מס של 25%. SK Hynix מעוניינת להרחיב את היתרון שלה על פני סמסונג ומיקרון באספקת שבבי HBM לאנבידיה, יתרון שהכפיל את שווי השוק שלה מאז סוף 2022, כאשר תהליך האריזה הפך לזירה מרכזית בקונפליקט הטכנולוגי בין ארה"ב לסין.
הפרס הזה הוא ההסכם ה-15 במסגרת חוק ה-Chips and Science Act משנת 2022, שהקצה 39 מיליארד דולר במענקים ו-75 מיליארד דולר בהלוואות והטבות מס של 25% להחייאת תעשיית השבבים האמריקאית לאחר שנים של ייצור שהועבר לחו"ל. עד כה, ממשל ביידן הכריז על סבסוד לכל חמשת יצרניות השבבים הגדולות בעולם: SK Hynix, סמסונג, מיקרון, אינטל ו-TSMC. מדינות אחרות עם תוכניות מימון לשבבים הצליחו למשוך השקעות ממקסימום שתיים מהחברות הללו.
לקוחות מרכזיים נוספים של SK Hynix כוללים את אפל, מיקרוסופט ואלפבית. החברה הקוריאנית הודיעה שתשקיע עד 15 מיליארד דולר בפרויקטי מחקר ואריזה בארה"ב, כאשר המתקן באינדיאנה הוא חלק מהתחייבות זו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה