דיגיטל וטק

מתקפת סייבר יממה אחרי שנציגי הרשימה הטילו מצור על לשכת חולדאי

מתקפת סייבר נגד האתר של רשימת השמאל: 'כולנו העיר' שעוררה פרובוקציה נגד רשימת בן גביר ושצרה אתמול על לשכת ראש עיריית תל אביב: "לא ישתיקו אותנו - מתקפה נגד הערכים שתל אביב-יפו מייצגת"
דוד זולדן |  1
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
הבחירות המקומיות בתל אביב ממשיכות להתחמם אחרי שאתר האינטרנט של רשימת 'כולנו העיר' הותקף ונפל למספר שעות. במקביל, בוטים מציפים את חשבונות המועמדים מהרשימה ברשתות החברתיות: "השותפות והאחדות שאנחנו מציגים מאיימת על חלק מהאנשים והרשימות. הסכנה שמהלכי השתקה ברוח דומה ייהפכו לגיטימיים ויצאו מתוך מועצת העיר" אמר עו"ד אמיר בדראן, המתמודד לראשות העיר מטעם 'כולנו העיר'.
אתר האינטרנט של רשימת 'כולנו העיר' הותקף הלילה בידי גורמים זדוניים שהצליחו להפיל אותו למספר שעות בודדות. ההאקרים פתחו כנראה במתקפת DDoS (Distributed Denial-of-Service) והציפו את שרתי האתר עד לקריסתו. בתחקיר שבוצע לאחר מכן זוהו כניסות מרובות ממדינות שונות. בנוסף, בימים האחרונים "זכו" חשבונות המועמדים ברשימת 'כולנו העיר' ברשתות החברתיות לתגובות רבות מחשבונות לא מזוהים (בוטים). התגובות כללו דברי ביקורת התוקפים את השותפות בין יהודים וערבים, וחלקם אף כללו דברי תמיכה בשר בן-גביר.
כזכור, לאחרונה ב'כולנו העיר' גינו בחריפות את הקמפיין המסית של 'עוצמה יהודית-הליכוד' בעיר ודרשו מראש העיר המכהן ושאר המועמדים, להתחייב שלא יכניסו את נציגי 'עוצמה יהודית-הליכוד' לקואליציה העתידית. תושבים הצטרפו לדרישה על ידי חתימה על עצומה שפתחה 'כולנו העיר' ובהמשך הצטרפו לדרישה גם רשימות אחרות, כמו זו של מרצ וח"י. בנוסף, אמש, פעילי 'כולנו העיר' הפגינו בעירייה ודרשו מחולדאי להצהיר שלא ישב עם 'עוצמה יהודית'.
"אנחנו מבינים שהשותפות והאחדות שאנחנו מציגים מאיימת על חלק מהאנשים והרשימות, "אמר עו"ד אמיר בדראן, העומד בראש רשימת 'כולנו העיר ומתמודד לראשות העיר. "זה בפירוש מהלך מתוכנן נגד השותפות בין יהודים וערבים, בין תושבי המרכז ודרום העיר, בין להט"בים ואקטיביסטים. זו לא רק מתקפה נגדנו, אלא נגד הערכים שתל אביב-יפו מייצגת- פלורליזם, קבלת האחר ושותפות. הסכנה האמיתית היא לא נפילת אתר אינטרנט או תגובות נאצה ברשת, אלא שמהלכי השתקה והדרה ברוח דומה יהפכו לגיטימיים ויצאו מתוך מועצת העיר. אסור לתת לזה לקרות, חייבים לבחור בשותפות ולא בגזענות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תל אביב היא של כולנו
    אייל 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הכהניסטים נגדם, סימן שהם עושים משהו נכון. ב27.2, שמים ע בקלפי, למען שותפות יהודית ערבית, שוויון בין כל חלקי העיר, לחימה במשבר הדיור, עיר עם תחבורה ציבורית טובה שנאבקת במשבר האקליםה, ועצירת הגירושים מהשכונות.
    סגור