תרבות ופנאי

הפסטיבל חוזר בפעם ה-40: אלו הסרטים הזוכים שיוקרנו

פסטיבל הקולנוע ירושלים, מאירועי הקולנוע המובילים בישראל, יתקיים בפעם ה-40 בחודש הבא ויארח הקרנות חגיגיות ואירועי קולנוע שונים ברחבי הבירה
שירה יום טוב | 
גולדה מאיר בגילומה של הלן מירן (צילום מסך)

הפסטיבל יפתח את שעריו ב-13 ביולי ויתקיים במשך עשרה ימים, עד ל-23 ביולי. אירוע הפתיחה המרכזי ייערך בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה של "גולדה", סרטו של זוכה האוסקר גיא נתיב בכיכובה של זוכת האוסקר הלן מירן.

בפסטיבל יוקרנו הזוכים בשלושת הפרסים המרכזיים בפסטיבל קאן: "אנטומיה של נפילה" של הבמאית ז׳וסטין טרייה שקטף את דקל הזהב, ינעל את הפסטיבל, ולצדו יוקרנו גם הזוכה הגדול של תחרות "מבט מסוים", "איך לעשות סקס", וכן הזוכה בפרס מצלמת הזהב, "בתוך פקעת הזהב". כמו כןף יוקרנו הסרטים שזכו בפרסים הגדולים של פסטיבלי טורונטו ("ילד אורז"), סאנדנס ("אלף ואחד") וברלין.
 


התוכנית הבין-לאומית של הפסטיבל כוללת יותר ממאה סרטים באורך מלא - סרטים עלילתיים, תיעודיים וניסיוניים, המוקרנים בשורה של מסגרות. התוכנית המלאה תהיה זמינה באתר הפסטיבל ביום חמישי (29 ביוני) ומכירת הכרטיסים תחל ביום שישי (30 ביוני).

צילום: מתוך "אנטומיה של נפילה"

התוכנית כוללת סרטים בולטים רבים מהשנה החולפת, ובהם זוכים גדולים של הפסטיבלים הבין-לאומיים הבולטים בעולם כמו ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס. הסרטים יוקרנו בארבעת האולמות של סינמטק ירושלים, בקולנוע לב סמדר, באולם הקולנוע החדש והמשובח במוזיאון הסובלנות ובמוקדים נוספים ברחבי העיר.
גם השנה יקיים הפסטיבל תחרויות נושאות פרסים לקולנוע בין-לאומי: התחרות הבין-לאומית, תחרות הביכורים הבין-לאומית, תחרות ברוח החופש והתחרות ע״ש שנטל אקרמן. לצד התחרויות הרשמיות, יוקרנו סרטים בין-לאומיים בשלל מסגרות נוספות, בהן: מאסטריות ומאסטרים, פנורמה, גאלה, סינמאניה ואמנות בצומת.
לרגל חגיגות ה-40 של הפסטיבל, מסגרת הקלסיקות תוקדש השנה לסרטים שהוקרנו במהלך העשור הראשון של הפסטיבל. כמו כן, הפסטיבל יקיים זו השנה החמישית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב הקרנות של סרטי הפסטיבל, ללא תשלום.
כמדי שנה, יציג הפסטיבל תוכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

צילום: מתוך "אקו"

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבין-לאומית. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.
במהלך הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה חגיגיות, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בין-לאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, אירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה