תרבות ופנאי

השחקנית שמגלמת את גולדה מאיר: "היתה אמיצה בצורה יוצאת דופן"

במאי הסרט "גולדה" מגונן על השחקנית הלא-יהודייה הלן מירן שתגלם את רה"מ גולדה מאיר בסרט החדש. צפו בהצצה מתוך הסרט
מערכת ice | 
גולדה מאיר בגילומה של הלן מירן (צילום מסך)
הבמאי הישראלי גיא נתיב הגן על ליהוק השחקנית הלא-יהודייה הלן מירן כראש ממשלת ישראל גולדה מאיר בסרט הביוגרפי שלו "גולדה", שיוקרן היום (שני) בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין.
השחקנית היהודייה-הבריטית מורין ליפמן פתחה ויכוח סביב הנושא בתחילת 2022 כשמתחה ביקורת פומבית על הליהוק של מירן לתפקיד מאיר. ליפמן אמרה שיהדותה של ראש הממשלה הייתה "חלק אינטגרלי מדמותה" והעירה שבן קינגסלי לעולם לא היה מלוהק לגלם את נלסון מנדלה (השוואה לא מוצלחת מאחר והוא לוהק לגלם את מהטמה גנדי). 
נתיב הגן על השחקנית ואמר שהוא הרגיש אינסטינקטיבית שמירן מתאימה לתפקיד כבר מהפגישה הראשונה שלהם. "אני יכול להגיד את זה מנקודת המבט שלי כבמאי. כשפגשתי את הלן בביתי, הרגשתי שאני פוגש בן משפחה, כמו דודה. הרגשתי שאני פוגש מישהי עם אופי יהודי. בשבילי יש לה את הניואנסים היהודיים לגלם את גולדה", אמר לויראייטי. "דיברנו ארבע שעות. היא לגמרי קיבלה הכל, כל פינה ופינה, הכל בדמות הזו".
השחקן הישראלי ליאור אשכנזי, המגלם בסרט את הרמטכ"ל דאז דוד "דדו" אלעזר, הצטרף גם הוא לוויכוח עם הערה שגררה צחוקים. "בוא נגיד שמחר יש סרט על ישו המשיח. מי יגלם אותו יהודי, או יהודי מומר?"

הסרט מתמקד בחייה של מאיר כשהיא מובילה את המדינה במהלך מלחמת יום הכיפורים ב-1973. דדליין חשף טיזר ראשון בשבוע שעבר. צפו.
 
נתיב אמר שהוא מצפה שהסרט יעורר דיון סביב מורשתה בישראל.
"גולדה היא לא דמות סופר נקייה בסרט הזה. יש לה את הטעויות שלה, היא עשתה טעויות והיא לקחה אחריות, מה שמנהיגים לא עושים היום. היא עשתה. ובסופו של דבר היא התפטרה. אני מוכן לפתוח דיון בישראל."
מירן אמרה שהיא פיתחה "הערצה עמוקה" ו"סוג של אהבה" למאיר באמצעות התפקיד. "היא הייתה אמיצה בצורה יוצאת דופן ועם מחויבות לישראל שהייתה טוטאלית", אמרה. "בדרך מוזרה, זה היה קצת כמו לשחק את אליזבת הראשונה מאנגליה... לא בגלל שהייתה לה מלכות או משהו, אלא בגלל המחויבות שלה לארץ ולאומה שלה."
"אתה יודע שהיא הייתה מאוד אימהית... היא הייתה הכי מאושרת בקיבוץ ודאגה לתרנגולות... אבל החיים לקחו אותה לכיוון אחר בגלל אהבתה לישראל ומסירותה לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה