תרבות ופנאי

מוקי מרגש: "החזון קורה, זה מתפוצץ בגדול"

מי זוכר שלפני 20 שנה סצנת הראפ הישראלית היתה מורכבת מזמרים בודדים שבקושי הושמעו וקיבלו יחס. היום, אחד מראשוני הז'אנר בישראל, מוקי, מברך על המוגמר: "היום בכל כיתה בארץ יש מישהו שעושה ראפ"
מערכת ice | 
מוקי (צילום מסך כאן 11)
המוזיקאי והראפר מוקי (דני ניב) התארח אתמול אצל דלית רצ'שטר באולפן גלגלצ וסיפר על האלבום החדש שלו "חזק עם הלב קרוב עם הגוף". 
"זו האמירה שאיתה אני רוצה להוביל את איך שאני מסתכל על דברים", אמר על שמו של האלבום, שבתוכו שיר עם שם דומה. "זה המשפט הראשון שנכתב באלבום הזה, מהמשפט הזה האלבום התחיל."
אמנם האלבום מתאפיין בעיקר ברוק ישראלי קלאסי, אבל מוקי כידוע הוא מראשוני הראפרים שפעלו בישראל, במסגרת הלהקה המיתולוגית "שבק ס", שגם עלתה על הבמה לפני מספר חודשים להופעת איחוד בלייב פארק בראשון לציון.

כיום, אי אפשר להסתכל על תעשיית המוזיקה בישראל ללא ההיפ-הופ. חוץ מכמות הראפרים המרשימה שנכנסו למיינסטרים, גם זמרי הפופ מתאפיינים בשירה מהירה, חשופה ועוקצנית, מה שלא היה מקובל לפני עליית ההיפ-הופ.
"אני מאוד שמח לראות לאן ההיפ-הופ מגיע", אמר לדלית רצ'שטר. "כשאנחנו בשבק שהתחלנו לפני 20 שנה, זה היה בעצם החזון, לראות את ההיפ-הופ מגיע לאן שהוא באמת הגיע. והנה עכשיו זה קורה ומתפוצץ בגדול. וגם בתוך ההיפ-הופ יש צבעים וסגנונות שונים, עצם היצירה והרצון, העובדה שבכל כיתה בארץ יש מישהו שעושה ראפ, זה מה שמגניב אותי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה