ויראלי

מוקי שובר שתיקה ומתפוצץ: "אין כניסה לכלבים וליהודים"

הזמר המוכר השווה בין החוקים של גרמניה בשנות ה-30 וה-40 לחוק האפליה ותקף: "כשאני רואה את מצעד הטירלול והרשע שזועק שבשם אמונה דתית יוכל רופא לבחור במי לטפל ובמי לא, בעל עסק יוכל לבחור למי לתת שירות ולמי לא, ש"מסמן" את השונים"
מערכת ice |  2
מוקי (צילום מסך כאן 11)
בימים אלה, מוקי לא מככב רק על הבמות בהופעות, אלא גם בריאליטי של HOT 'גולסטאר'. אבל משהו אחר מעסיק את מוחו בימים אלו, חוק האפליה שמסעיר את המדינה ובמסגרתו אדם לא יהיה חייב לתת שירות אם הדבר נוגד את אמונתו.
מוקי כתב: "בגרמניה ובארצות נוספות באירופה של שנות ה30 וה40 של המאה הקודמת, רק לפני 80 שנה, היית יכול לראות את השלט "אין כניסה לכלבים וליהודים" מתנוסס במקומות שונים: על חנויות, בתי קפה, בנייני פרלמנט ועוד. חשבתי על זה שוב, היום, כשאני רואה את מצעד הטירלול והרשע שזועק שבשם אמונה דתית יוכל רופא לבחור במי לטפל ובמי לא, בעל עסק יוכל לבחור למי לתת שירות ולמי לא, ש"מסמן" את השונים".

עוד הוסיף: "אני מאמין שהחוקים האלה וחוקי הבל וטיפשות נוספים שנמצאים בכותרות כרגע, חוקי גזע לכל דבר ועניין - לא יעברו בסופו של דבר, אבל אני חושש שעצם הדיון בהם, עצם העובדה שהם על השולחן ובשיח הציבורי - והנזק האדיר והאיום כבר נעשה. האמת היא שאין לי בעיה עם ממשלה מצד זה או אחר של המפה הפוליטית ואני כמובן מאמין שחובה לכבד את רצון העם כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות. אבל הגזענות, השנאה לשונה ולאחר, היריקה בפרצופי האזרחים כאן היא חציית קו אדום".
לסיום הסביר: "עלינו להיות ערים, עלינו להיות בני אדם לפני שאנחנו אזרחים, עלינו החובה להגן על נשמתנו כפרטים וכחברה, פן נהפוך לכל מה שתמיד בזנו לו ויראנו ממנו, כבני אנוש, כיהודים, כאזרחים, כבעלי מצפון ונפש חופשיה, שמתנגדת ולא מכירה בהבדל בין דם לדם. אחים אנחנו. בואו נשמור עלינו. ונשמרתם לנפשותיכם זה לא סיסמה של זהירות בדרכים, אלא צוו השעה לכל בעל.ת לב".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סתמי
    הסותם 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתום
    סגור
  • 1.
    יפה אמרת! (ל"ת)
    שרית 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור