תרבות ופנאי

איפה הן היום: השער שניבא מי יהיו הכוכבות העולות בהוליווד

לפני 21 שנה בדיוק, ביולי 2003, מגזין ונטי פייר אסף את כל כוכבות הנוער הכי גדולות של תחילת המילניום וקבע כי אלו יהיו הנשים העולות של תעשיית הבידור והמוזיקה בארה"ב. על השער הופיעו לינדזי לוהן, הילארי דאף, אמנדה ביינס ועוד. מה קורה איתן היום?
אפרת קרסנר | 
בנות גילמור (צילום Netflix)
ביולי 2003 מגזין ונייטי פייר פרסם גיליון שהוקדש לכוכבי הנוער של תחילת שנות ה-2000. אז ניבאו עורכי המגזין כי כוכבות הנוער שמופיעות על השער הן הדבר הגדול הבא של תעשיית הבידור האמריקאית.
 
עורכי הגיליון פרסמו ובחרו שורת כוכבים שאין נער או נערה אמריקאים שאינם מכירים - אמנדה ביינס (מה שבחורה רוצה, יש לה ביצים, אחיות או לא להיות), מנדי מור (סיפור אהבה בלתי נשכח), מרי קייט ואשלי אולסן (צער גידול בנות, טובות השתיים, מזל תאומות ומותק הילדות התחלפו), אלכסיס בלדל (בנות גילמור), רייבן סימון (כל כך רייבן), לינדזי לוהן (אבא מתארס, שישי הפוך וילדות רעות) אוון ריצ'ייל ווד (שלוש עשרה) והילארי דאף (ליזי מקגוויר). הטייטל של הגיליון היה "It's raining teens" ובקצרה - "גשם של בני נוער".
בצילומים שפורסמו מאחורי הקלעים נראה היה שהכוכבות מסתדרות טוב, אבל 21 שנים אחרי אנחנו יודעים היום לספר שהתחוללה דרמה לא קטנה בין הילארי דאף ללינדזי לוהן שכן שתיהן יצאו עם ארון קרטר, והדבר יצר מתיחות גדולה בין השתיים. 
ארון קרטר והילארי דאף כשהיו זוג:
 
בנוסף, לפני כחודשיים סיפרה מנדי מור כי הרגישה אאוטסיידרית במהלך כל יום הצילומים, עד שהיא גילתה שאחת מהתאומות אולסן היתה מאוהבת בבן זוגה לשעבר - אנדי רודיק. העובדה הזאת עוררה בה תחושה של ביטחון.
מנדי מור מספרת על התחושה מאחורי הקלעים של צילומי המגזין:
עורכי הגיליון והמגזין הכתירו אותן כדור השחקניות הגדול הבא של הוליווד - כאשר בדיעבד אנחנו יודעים שחלקן לא עמד בהבטחה ובציפייה.
התאומות אולסן, ששוויון הוערך על ידי מגזין פורבס כ-250 מיליון דולר (כל אחת בנפרד ויחד 500) פרשו מעסקי השואו ביז ועברו להתעסק בעיצוב אופנה. גם כאשר חידשו את סדרת ההמשך לצער גידול בנות, השתיים בחרו לא לקחת חלק באיחוד אליו הגיעו כל כוכבי העבר של הסדרה.
התאומות אולסן אז והיום:
 
אמנדה ביינס, שנחשבה לקומיקאית ושחקנית מבטיחה מאוד, כיכבה גם בטלוויזיה וגם בקולנוע בשוברי קופות כמו "יש לה ביצים" ו"היירספריי". עם השנים פיתחה התמכרות לסמים ואושפזה במכוני גמילה, כמו כן ביינס סובלת מהפרעות נפשיות רבות מה שבסופו של דבר ככל הנראה פגע לה בקריירה. 
גם לינדזי לוהן שכיכבה בלהיטי קולנוע בלתי נשכחיים (ילדות רעות ושישי הפוך) סבלה מהפרעות נפשיות והתמכרות לסמים, היא אף נעצרה מספר פעמים ונשלחה גם למכוני גמילה. למרות הכל היום היא מראה דווקא מגמה של התייצבות, היא התחתנה וילדה בן וגם חזרה לככב בסרטים לאחר שחתמה על חוזה עם נטפליקס.
צפו בראיון של לינדזי בבכורת סרטה "שישי הפוך":
 
הילארי דאף ילדה לפני חודשיים את בתה הרביעית בלידת מים, ומפרסמת בחשבונות שלה ברשתות החברתיות בענייני הורות וגידול ילדים. היא גם כתבה ספר ילדים. דאף הצליחה לשמור על פרופיל נמוך בכל הקשור לילדותה ככוכבת, ולשמור על תדמית הילדה הטובה. בתקופת גיל ההתבגרות חוותה דאף שינויים בהרגלי האכילה שהתבטאו בהשמנה וגם ברזון יחסית קיצוני. 
בראיון היא מספרת כיצד התמודדה עם משקלה בגיל ההתבגרות:
רייבן סימון הפכה למגישה בתוכנית הטלוויזיה The View, אלכסיס בדל המשיכה בקריירת המשחק שלה וכיכבה ב"סיפורה של שפחה", מנדי מור גם המשיכה לשחק בסדרות ובסרטים, וגם אוון רייצ'ל ווד המשיכה לככב על גביי המסך הגדול והקטן. למרות העתיד המזהיר שצפו עורכי המגזין לכל כוכבות השער, אף אחת מהן לא זכתה באוסקר או בפרס אחר ונחשב בתחום המשחק (מלבד אלכסיס בדל שזכתה בפסלון אמי על "סיפורה של שפחה").
בנוסף לנשים שכיכבו על השער, בתוך הגיליון עצמו הופיעו גם שחקנים וזמרים נוספים - ארון קרטר (שנפטר בשנה שעברה כתוצאה משימוש של מנת יתר), ג'ארד פדלקי ומיילו ונטימיליה (בנות גילמור), אלכסה וגה (ספיי קידס) דניאל רדקליף, רופרט גרינט ואמה ווטסון (הארי פוטר) שיה לביוף (אצל סטיבנס) קיילי קוקו (המפץ הגדול)  בריטני סנואו (פיץ' פרפקט) הראפר באו ואוו ועוד.
אגב, למרבה הפלא דווקא השחקנית אן התאווי לא נכנסה לרשימה הנכספת הזאת, אולי  בגלל שהיא כבר הייתה בת 22 כשהמגזין הזה יצא, והעורכים חיפשו בני נוער. 
חלק מהנשים המופיעות על השער לא הצליחו להגיע למקום אליו ציפו עורכי הגיליון והתפרסמו בשנים הבאות גם בשלל שערוריות וסקנדלים מביכים. 
כמה עצוב שהדמויות שהיו מובילות ומצליחות כל כך בתעשייה נעלמו ולא עמדו בלחץ שגבה מהם הפרסום. מעניין שדווקא האחות הקטנה של מרי קייט ואשלי, אליזבת' אולסן, שראתה כיצד השתיים גדלות מול המצלמות נחשבת היום לאחת מהשחקניות המדוברות בהוליווד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה