קריפטו

טלטלה בעולם הקריפטו: החברה הזו עומדת להתפרק

בשיתוף פעולה של ארצות הברית, היורופול ועוד מספר מדינות באירופה, נתפסה אחת ממכבסות הקריפטו הגדולות ברשת האפלה, ChipMixer - 'מיקסר קריפטו' ידוע שכעת יפורק

מערכת ice | 
עוקץ הקריפטו (צילום pixabay, unsplash)
הרשויות בגרמניה ובארצות הברית, בתמיכת ה-Europol ובשיתוף עם הרשויות בבלגיה, פולין ושוויץ, הביאו לפירוקו של ChipMixer - 'מיקסר קריפטו' ידוע. זאת בגין מעורבותו לכאורה בפעולות הלבנת הון. החקירה הביאה לתפיסה של ארבעה שרתים, וכ-1909.4 ביטקוין (שווי ערך לכ-44.2 מיליון אירו) ו-7 TB של דאטה.שתפו:
ChipMixer הוקם בשנת 2017 ופעל ללא רישיון. ה- ChipMixer התמחה בטשטוש וקטיעת עקבות הקשורים לנכסי מטבעות וירטואליים, חסם את עקבות הכספים בבלוקצ'יין, ובכך הפך אטרקטיבי בעבור פושעי סייבר שחיפשו להלבין את הכנסותיהם מפעילות פלילית כגון סחר בסמים, סחר בנשק, מתקפות כופרה ועוד. הפקדות כספים הומרו ל"צ'יפים" (טוקנים קטנים השווים בערכם) שעורבבו יחדיו – ובכך הפכו את העקבות של מקור הכספים לאנונימיים.  

ChipMixer הציע אנונימיות מלאה ללקוחותיו. סוג זה של שירות נמצא בשימוש לרוב לפני שנכסי קריפטו מולבנים מועברים לזירות סוחר בקריפטו, הנמצאים פעמים רבות בשירותיהם של ארגוני פשיעה. בסוף התהליך, הקריפטו ה"מולבן" יכול בקלות להיות מומר למטבעות קריפטו אחרים או ישירות למטבעות FIAT באמצעות כספומטים או חשבונות בנק. 
עוד עלה מהחקירה כי ה-ChipMixer אפשר את הלבנתם של כ- 152,000 ביטקוין (השווים כ-2.73 מיליארד אירו) בנכסי קריפטו. חלק ניכר מכך מקושר לשווקים ברשת האפלה, קבוצות כופרה, סחר לא חוקי במוצרים, רכישת חומרים שעוסקים בניצול מיני של ילדים, ונכסי קריפטו גנובים. 
שחקני כופרה כגון Zeppelin, SunCrypt, Mamba, Dharma או Lockbit, השתמשו גם הם בשירותיו של ChipMixer כדי להלבין תשלומי כופרה שקיבלו. הרשויות חוקרות את האפשרות שחלק מנכסי הקריפטו שנגנבו לאחר פשיטת רגל של נש"פ קריפטו גדול ב-2022 הולבנו באמצעות ChipMixer.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה