משפט

הבנק הגדול באירופה הופל: מה מצאו המשטרה והיורופול?

הרשויות הספרדיות והיורופול הפילו את ה-"narco-bank" הגדול באירופה שהלבין מאות מיליוני יורו בשנה בהלבנת כספים עברו ארגוני פשיעה בינלאומיים
מערכת ice | 
בנק דיגיטלי (צילום freepik)
המשטרה הלאומית וסוכנות המסים (Agencia Tributaria) בספרד ובתמיכת היורופול והיורוג'אסט, הביאו לחשיפתו של ארגון פשיעה שנחשד בניהול "בנק" הסחר בסמים הגדול באירופה, שקיבל את השם "narco-bank" שגלגל סכומי עתק על עסקאות סמים.
הארגון, שפעל כבר משנת 2020 וחבריו ברובם ממקור סורי, סיפק שירותים פיננסיים לארגוני פשיעה בינלאומיים הקשורים לסחר בסמים ביותר מעשרים מדינות, ולפי הערכות הלבין למעלה מ-300 מיליון אירו בשנה אחת.

פעילות הארגון נוהלה דרך מסעדה מקומית בעיר פואנלברדה שבספרד, כאשר לקוחותיהם הגיעו פיזית למקום להפקיד או לאסוף כסף מזומן. הסכומים שהופקדו הועברו בשיטת חוואלה ועברו הלאה.
בספטמבר האחרון יותר מ-200 שוטרים פשטו על 21 מקומות במלגה וטולדו שבספרד והביאו ל-32 מעצרים ולתפיסה של נכסים פליליים בשווי של כ-3 מיליון אירו: ביניהם כ-428 אלף אירו במזומן, 19 ארנקי נכסים קריפטוגרפיים בשווי 1.5 מיליון אירו, 11 רכבי יוקרה, 70 קילוגרמים של חשיש, 1.2 טון של מריחואנה ומטע עם 995 צמחי מריחואנה. כל אלו בנוסף ל-2.9 מיליון אירו במזומן שנתפסו במהלך החקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה