קריפטו

רשות ניירות ערך חושפת את הונאת הקריפטו: כך נעקצו המשקיעים

ה-SEC מאשים את גרין יונייטד הפועלת ביוטה ארה"ב, בהפעלת הונאת כריית קריפטו בסך 18 מיליון דולר, על פי החשד, גרין יונייטד מכרה למשקיעים ציוד כריית קריפטו שלא כרה את מה שהחברה טענה שהיא הצליחה לכרות
מערכת ice | 
קריפטו (צילום freepik)
הרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) הגישה תביעה נגד גרין יונייטד בטענה שהחברה היוטה הפרה את חוקי ניירות הערך הפדרליים על ידי מכירת ציוד כריית קריפטו מזויף בשווי 18 מיליון דולר.
על פי התלונה של ה-SEC, גרין יונייטד ושני אנשים - מייסד החברה, תושב יוטה בן ה-46, רייט ת'רסטון, והאמרגן הראשי שלה, תושב יוטה בן ה-43 קריסטופר קרוהן - הציעו השקעות ב-3,000 דולר "קופסאות ירוקות". מכונות כריית קריפטו מיוחדות שהתיימרו לכרות אסימוני GREEN ב-Green Blockchain.

למשקיעים נאמר לכאורה שהאסימונים של GREEN שנכרו תומכים ב"רשת חשמל גלובלית מבוזרת" - כל זאת תוך יצירת תשואה חודשית נאה של 40% עד 50%. כמו כן, נאמר למשקיעים לכאורה שהצלחת ההשקעות שלהם תלויה בכך שגרין יונייטד תשמור על השליטה ב-"Green Boxes" שלהם, שיתארח מרחוק במרכז נתונים שבשליטת גרין יונייטד. אסימונים ירוקים שנוצרו על ידי המכונות שלהם יחולקו למשקיעים.
עם זאת, לפי ה-SEC, מכונות הכרייה של גרין יונייטד מעולם לא כרו את GREEN, מכיוון ש-GREEN לא היה נכס קריפטו שניתן לכרות ומה שנקרא Green Blockchain לא היה קיים. במקום זאת, ת'רסטון יצר לכאורה בעצמו אסימוני GREEN ב-Ethereum בלוקצ'יין והפיץ אותם לארנקים של המשקיעים "מספר חודשים" לאחר שהוא וקרוהן החלו למכור את המכונות למשקיעים באפריל 2018.
בנוסף, בניגוד לייצוגים של קרוהן למשקיעים של גרין יונייטד, ה-SEC טוענת שאסימוני GREEN מעולם לא עלו בערכם. הם לא היו נסחרים בשוק משני עד הסתיו 2020 - והמחיר הנוכחי של $.004 הוא הרבה מתחת לערך ההתחלתי המובטח של 2 סנט לאסימון. התוכנית האמיתית של גרין יונייטד, לפי ה-SEC, הייתה לשכנע משקיעים לקנות S9 Antminers - ציוד לכריית ביטקוין - בלבוש "קופסאות ירוקות". הרכישות של המשקיעים היו פונקציונליות, ו"כרו [ביטקוין, שהמשקיעים לא קיבלו".
ה-SEC מבקשת צווי מניעה קבועים נגד גרין יונייטד, ת'רסטון וקרוהן, כמו גם ביטול ועונשים אזרחיים. החליפה היא לא המברשת הראשונה של קרוהן עם ה-SEC. בשנת 2012, ה-SEC השיגה סעד של צו מניעה נגד היזם בגין הפרת חוקי ניירות ערך פדרליים "עקב מצגי שווא שעשה בקשר לתוכנית להשקעות נדל"ן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה