כסף וצרכנות

עוקץ הגיפטקארד הגדול: כך תוודאו שהכרטיס שקיבלתם לא מרוקן

לפי נתונים עדכניים, כמעט 60% מהתנועה באינטרנט לאתרי כרטיסי מתנה היא על ידי בוטים זדוניים. 23% מהצרכנים בארה"ב קיבלו או נתנו גיפטקארד שהיה מרוקן מכסף. כך זה קורה
מערכת ice | 
סכומי השי לחג הפסח (צילום shutterstock)
בעוד שצרכנים יכולים ליפול קורבן למגוון הונאות, מומחים אומרים שכרטיסי מתנה (גיפטקארד) ריקים הייתה אחת ההונאות הנפוצות ביותר שהשפיעו על חייהם של אנשים בעולם ב-2023. ומה שגרוע יותר, כמעט כל כרטיס מתנה פגיע. כך לפי אתר fox business.
ריקון הכרטיס מתרחש כאשר האקר מצליח לפרוץ לכרטיס מתנה ו"מרוקן" את הכסף לפני שהוא משמש את הצרכן. AARP דיווחה בשנה שעברה כי 23% מהצרכנים בארה"ב נתנו או קיבלו כרטיסי מתנה שלא היה עליהם כסף.

קל לבצע את ההונאות הללו מכיוון שלנוכלים "יש גישה נוחה לטכנולוגיה" המשמשת לביצוען, במיוחד בוטים, לדברי מנכ"ל Arkose Labs, קווין גוסשאלק, שחברת אבטחת הסייבר שלו מתמחה בחשיפת בוטים.
נוכלים יכולים לרכוש בדארקנט ואפילו בכמה אתרים באינטרנט הלגיטימי את הבוטים האלה, ש"הורידו את מחסום הכניסה להונאות". הנוכלים כבר לא צריכים לדעת קוד, אמר גוסשאלק והוסיף כי "המציאות הזו אפשרה ליותר רמאים לתקוף במהירות".
לפעמים התרמית יכולה להתרחש עוד לפני רכישת הכרטיס, מאחר והנוכל יכול להתעסק בכרטיסים בעודם בחנות ולהחזיר אותם למדף.
חברת Arkose Labs חשפה שכמעט 60% מהתנועה באינטרנט לאתרי כרטיסי מתנה היא על ידי בוטים זדוניים. "ריקון כרטיסי מתנה הוא משחק מספרים. ככל שרמאים יכולים לרוקן יותר כרטיסים, כך הם יכולים לגנוב יותר כסף", נמסר מהחברה. "הם יכולים להשתמש בבוטים שמרוקנים אלפי כרטיסי מתנה תוך שניות".
"זה גם קל לנוכלים להתחמק", אומר דיוויד מקללן, מייסד שותף של חברת Social Catfish הנלחמת בהונאות. "כרטיסי מתנה הם אחד המטבעות הפופולריים ביותר עבור נוכלים מקוונים, מכיוון שקשה יותר לרשויות לאתר אותם, מאשר עסקה בנקאית", אמר מקללן.
 
כדי להגן על עצמך, מקללן אומר שחשוב לוודא שכרטיס המתנה מגיע עם חותם מגן ושסרט מכסה את ה-PIN. הוא גם הזהיר שצרכנים צריכים להיזהר מלרכוש אותם באינטרנט מאתרים כמו CardCash ו-Raise "כיוון שרמאים ימכרו כרטיסים של 100 דולר בתמורה ל-75 דולר במזומן". בעוד שכל כרטיסי המתנה פגיעים, מקללן הזהיר כי אמזון, טארגט, eBay ו-Razer Gold הם בין כרטיסי המתנה הפופולריים ביותר ש'סומנו' על ידי נוכלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה