תקשורת ומדיה

צפו: שלמה ארצי נועל את הטקס הלאומי ל-7 באוקטובר ומרגש מדינה שלמה

שלמה ארצי חתם את טקס המשפחות לזכר ה-7 באוקטובר בפארק הירקון ושר על המדינה שהשתנתה. בשיאו של הערב, הזמר העלה לבמה את החטוף בן ה-13 ששב משבי החמאס וממתין להשבת גופת אביו שנרצח. מה עוד פספסתם באירוע?

מערכת ice | 
שלמה ארצי (צילום פלאש 90)
טקס הזיכרון הלאומי ל-7 באוקטובר כלל כמה רגעים בלתי נשכחים, חלקם שנויים במחלוקת.
אמיר דדון, שהופיע גם בטקס הממלכתי, העניק ביצוע קורע לב לשיר "הרעות" בזמן שנשבר בקול חנוק והתקשה לעצור את הדמעות.
עברי לידר צירף אליו לבמה את יובל שרביט-טרבלסי, אלמנתו של מור טרבלסי שנרצח בנובה שפרצה אף היא בדמעות בזמן ששרה לבעלה המנוח "זכיתי לאהוב". לידר הציג גם את המסר הפוליטי שלו להערב על חולצתו, עליה נכתב: "יהי זכרם מהפכה".
אביב גפן, שהופיע בטקס עם שיר חדש בשם "ארץ הפוכה", לא הסתיר גם הוא את דעתו על המציאות הארצישראלית ושר: "לא יגנבו לנו את הדגל, אבל גנבו את המדינה".
עוד רגע שנחקק מהטקס שיזמו חלק ממשפחות החטופים והנרצחים הוא נאומו של יונתן שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז שנורה בשוגג ע"י כוחות צה"ל בעת מנוסתו מהשבי בעזה. שמריז אמר על הבמה: "אין דוגמה אישית, אין חזון, אין מנהיגות אין קבלת אחריות... אנחנו הדור שייצא מההריסות, מהשואה, מהתופת ויגשים את החזון הציוני החדש".
מי שחתם את הערב הוא שלמה ארצי, שהעלה לבמה את יגיל יעקב בן ה-13 שחזר משבי החמאס, בעוד גופת אביו יאיר, שנרצח ע"י המחבלים, עדיין מוחזקת בעזה.
יגיל דקלם את הבית הראשון של "שדות של אירוסים" וריגש את הנוכחים בטקס ואת אחותו שישבה בקהל ובכתה. ארצי הצטרף אליו בהמשך לביצוע המלא של השיר בו שזורים הקשרים אקטואליים רבים: "זו לא אותה המדינה, כבר לא אותו החדר…"
  

ארצי גם ציטט בטקס דברים שאמרה לו לדבריו בתו: "אי אפשר להקטין את החשכה אבל אפשר להגדיל את האור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה