כסף וצרכנות

משלמים ביוקר: המכירות ברשתות עלו ב-4.9%, חטיפים התייקרו ב-3.5%

נובמבר הניב צמיחה של 6.2% במכר הכספי של מוצרי הצריכה בסופרמרקטים ובמכולות. על פי נתוני סטורנקסט, נרשמה עלייה של 5.2 נקודות במדד המחירים בשוק בהשוואה לנתוני אשתקד. נרות וגפרורים לפני חנוכה התייקרו ב-4.5%, שוקולד לילדים הוזל ב-4.5%
מערכת ice |  1
סופרמרקט (צילום Magma Images)
לפי נתוני חברת סטורנקסט החודש החולף הניב צמיחה של 6.2% במכר הכספי של מוצרי הצריכה ברשתות הסופרמרקטים, מינימרקטים, חנויות הנוחות והמכולות, בהשוואה לתקופה המצטברת (ינואר-נובמבר) אשתקד. המשמעות היא הישראלים המשיכו לבלות זמן ממושך ברכישה בסופרמרקטים גם בחודש החולף.
בסך הכל מדובר בעלייה במכר של 276 מיליון שקל ל-4.7 מיליארד שקל מכר כספי בחודש. בנטרול ההבדל בימי המכירה ב-2023 לעומת 2022, השינוי בשיעור הצמיחה החודשית עומד על 4.9%. השינוי הריאלי, כלומר הצמיחה הכספית בניכוי השינוי בין התקופות במדד המחירים המנוכה מהשפעות תמהיל, עומד על 1.4%. במגזר החרדי העלייה גבוהה יותר.
יש עלייה ריאלית במכירות של 2.4% במשקאות, 1.8% במוצרים לבית, 1.1% בטיפוח הפרט ו-1.2% במזון. השינוי הכספי במזון הוא הגדול ביותר, ועומד על צמיחה של 7.7%. נתוני סטורנקסט מתבססים על קהילה של כ-2,800 חנויות המורכבת מרשתות ארציות, רשתות פארם, סופרמרקטים, מינימרקטים וחנויות נוחות המשדרות נתוני מכר אמת מן הקופות לסטורנקסט והמהוות למעלה מ-85% מסך המכר בשוק מוצרי הצריכה השוטפים המבורקד בישראל.
הנתונים אינם כוללים נתוני קצבייה, מאפייה, פירות וירקות וסיגריות. לפי סטורנקסט, יש עלייה של 5.2 נקודות במדד המחירים בשוק, בהשוואה של ינואר-נובמבר 2023 לעומת ינואר-נובמבר 2022. מהשוואה של חודש מול חודש, יש עלייה של 4.9 נקודות מדד לעומת נובמבר 2022. לעומת אוקטובר אין בנובמבר עלייה במחירים.

ההוזלה המשמעותית ביותר - כלים חד פעמיים, בזכות ביטול המס, שמחירם צנח ב-35.4% (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מלבד תחום המשקאות שמציג ירידת מחירים בשל ביטול הרפורמה, כל התחומים רושמים עלייה במדד, שבולטת בעיקר בתחומי המזון וטיפוח הפרט. חודש נובמבר מציג עליות מחיר חדות במכר הכספי בעולם השוקולד, עזרי אפיה ובישול, עזרי מזון חד פעמיים לעומת החודש המקביל אשתקד. בנוסף לעולמות אלו שמציגים צמיחה גם בתקופה המצטברת, בולטת הצמיחה הכספית של מוצרים לשטיפת כלים, היגיינה וטיפוח הגוף ועולם החלב.
 
הצמיחה בתחומים האלה לעיתים קרובות קשורה גם בעליות מחירים. בין היתר: נרות וגפרורים התייקרו לפני חנוכה ב-4.5%, חטיפים אפויים התייקרו ב-3.5% ועלי חסה שטופים ב-3.1%. הוזלו: כלים חד פעמיים ב-35.4% בזכות ביטול המס, שוקולד לילדים שהוזל ב-4.5% ומוצרי מים בבקבוק הוזלו ב-1.4%.
 
תנובה מציגה עלייה של 8.6% בנתח השוק, מ-11.1% ל-11.3%. שטראוס עולה ב-13.8%, מ-9.1% ל-9.8%. אסם בירידה של 0.4% בנתח השוק, מ-6.5% ל-6.1%. גם סנו, קימברלי קלארק, נטו, שסטוביץ, טמפו, סוגת, ויליפוד, מ.לסר, מחלבות גד, ויסוצקי וזוגלובק צומחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדינה לא אוכפת את היוקר במחירים
    ניר 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשתות המזון מרוויחות יפה מאוד בזמני משבר ומצוקה. יותר חזקות מהרגולטור.
    סגור