תרבות ופנאי

הפסטיגל ומופעי החג בוטלו: הרווחים פחתו ב-88%, נזק של 110 מיליון שקל

רבות מבין ההופעות המפוארות והיוקרתיות בוטלו, ובראשן הפסטיגל, כאשר מחיר לכרטיס עמד על 180 שקל לכל היותר. השוק היה אמור לגלגל 130 מיליון שקל, ובשל המלחמה צפוי להסתכם בכ-15 מיליון בלבד. תהילה ינאי, מנכ"לית CofaceBDi: "ענף התרבות סופג מכה קשה, הוא אינו מתפקד והאמנים עוסקים בהתנדבויות"
מערכת ice |  1
הופעה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חג החנוכה הוא אחד ממוקדי ההכנסה המשמעותיים ביותר במהלך השנה עבור תחום המופעים לילדים. גולת הכותרת היא הפסטיגל, מוסד תרבותי המתקיים עשרות שנים, בבימויו של חנוך רוזן ובהשתתפותם של מיטב הזמרים, האמנים וכוכבי הרשת של אותה השנה. בעקבות המלחמה, השנה הפסטיגל בוטל, כמו גם מרבית מופעי החג.
רבות מבין ההופעות המפוארות והיוקרתיות לא יתקיימו, ויש לכך השפעות כלכליות, בעוד המשק נמצא מלכתחילה בנקודת שבר. מחיר ממוצע עבור כרטיס למופע גדול במהלך חג החנוכה עומד על כ-90 שקל, אולם טווח המחירים רחב ביותר, בשל ההנחות המוצעות דרך ועדי עובדים, רשתות שיווק, חברות אשראי ועוד, ובסופו של דבר ניתן לומר כי המחירים נעים בין 30 ל-180 שקל לכרטיס. 
חברת המידע העסקי Coface BDi חושפת כי השנה שוק מופעי החנוכה צפוי היה לגלגל 120-130 מיליון שקל, אולם בשל המלחמה צפויים להתקיים אירועים בודדים במתכונת מצומצמת, שההכנסות מהם יסתכמו ב-15 מיליון שקל בלבד. "בדומה לקורונה, ענף התרבות והבידור סופג מכה קשה, כאשר מפרוץ המלחמה הוא אינו מתפקד, והאמנים עוסקים בהתנדבויות", אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi.
"אם לא תהיה החמרה במצב הביטחוני, התחום יחזור בקרוב לפעילות בצורה הדרגתית, אולם חלק מהמופעים שתוכננו - נדחו לשנה הבאה. לאי קיום המופעים הגדולים יש משמעות כבדה על כל שרשרת הפעילות, שכרוכה בהפסדים כספיים לחברות ההפקה, משרדי הכרטיסים, עובדי הבמה והאמנים. גם ברשויות ירוקות שבהן ניתן לקיים הצגות, הנטייה כרגע היא להימנע מלקחת את האחריות הכרוכה בכך. עם זאת, מספר יישובים מסבסדים ומקיימים הצגות באולמות קטנים ובינוניים". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאגניב שביטלו, כואב הלב על הורים שצריכים לקחת את הילדים
    עמית 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלהם למופעים. כבר מזמן ראיתי את יתרונות "צבע אדום" על פני התופעה הזאת של אירועים בחגים.
    סגור