כסף וצרכנות

מהפכה בתשלומים בישראל: זה החוק שנדחה בחצי שנה

צו שירות מידע פיננסי אושר בוועדת הכלכלה דשדחתה את יום התחילה של חוק שירותי מידע פיננסי לעניין מקור מידע שהוא גוף מוסדי בעל רישיון למתן שירותי פקדון ואשראי, מה-14.11.23 ל-14.5.24, מדובר בדחייה של 6 חודשים
מערכת ice | 
תשלומים (צילום Pixabay)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שני) את צו שירות מידע פיננסי ודחתה את יום התחילה של חוק שירותי מידע פיננסי לעניין מקור מידע שהוא גוף מוסדי בעל רישיון למתן שירותי פקדון ואשראי, מה-14.11.23 ל-14.5.24, מדובר בדחייה של 6 חודשים.
במסגרת הדיון תמך מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות, עו"ד נמרוד ספיר בהצעת האוצר לדחות את יישום החוק, שכן המערכות התפעוליות של הגופים המוסדיים אינן ערוכות. הגופים אינם ערוכים גם עקב המורכבויות הנובעות מהמלחמה וגם מאחר והרשות פרסמה רק באחרונה את מרבית הכללים לפיהם יעבדו המערכות. אי לכך נדרש זמן היערכות משמעותי נוסף.
 
עו"ד ספיר, אף העלה את התנגדות איגוד בתי ההשקעות לאופן שבו האוצר מבקש ליישם את החוק. משרד האוצר מבקש להקים מערכת העברת מידע חדשה יקרה ומורכבת, במקום להישען על המערכת הקיימת של המסלקה הפנסיונית. ההתעקשות של האוצר להטיל עלויות נוספות בהקמת מערכת חדשה אינה מובנת כאשר קיים פתרון זול ויעיל באמצעות המסלקה. זאת לאור העובדה שהמידע שבבתי ההשקעות ברובו, כבר היום פתוח לשימוש באמצעות המסלקה.
כזכור, המסלקה הוקמה לפני למעלה מעשור ומאז הביאה להגברה משמעותית של תהליכי העברת המידע בשוק הפנסיוני ולהגברת התחרות בשוק זה. הגופים המוסדיים השקיעו במערכות הקיימות המתממשקות עם המסלקה הפנסיונית עשרות מיליוני ש"ח, ולכן אין שום הצדקה בדרישה להקים מערכת חדשה ויקרה, אלא לבצע את ההתאמות הנדרשות במערכת הקיימת. 
יו״ר הועדה, חה"כ דוד ביטן, הנחה את האוצר לבוא בדברים עם האיגוד ועם השוק ולבחון את הערות האיגוד ואת הצורך בהקמת מערכת חדשה וכן הנחה לקיים דיו בועדת הכלכלה בנושא זה בהמשך במסגרת הדיון על תקנות הפטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה