בארץ

ועדת הכלכלה אישרה: לוחות הזמנים של החוק החדש יידחו

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה בהצעת צו שירות מידע פיננסי ובדחיית מועד תחילתו של החוק לעניין מקור מידע
מערכת ice | 
ועדת הכלכלה בכנסת (צילום דני שם טוב)
לאור מצב המלחמה, ועדת הכלכלה אישרה לדחות בחצי שנה את לוחות הזמנים של חוק שירות מידע פיננסי. יום התחילה לעניין גופים שאינם תאגידים יהיה ביום 14 במאי 2024, ויום התחילה לעניין חשבונות של תאגידים, יהיה ביום 15 בנובמבר 2024.
בחודש ביוני בשנה שעברה נכנס לתוקף חוק שירות מידע פיננסי, 2021, במסגרתו נקבעה הסדרה לצורך מתן שירות מידע פיננסי ממקורות מידע. במסגרת חוק זה הוטלה חובה על גופים פיננסיים אשר מחזיקים מידע פיננסי על אודות לקוח, לתת גישה למידע זה לבעלי רישיון אחרים לצורך מתן שירות מידע פיננסי ללקוח, בהתאם לסלי המידע המפורטים בתוספת השלישית לחוק ולחובה המוטלת על מקור מידע לאפשר גישה לפרטי מידע שונים, בהתאם לזהותו.
בהתאם להוראת החוק, הנגשת המידע ע"י מקור המידע צריכה להתבצע באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי, שמאפייניה מפורטים בתוספת השנייה, ובהתאם להוראות שנתן מאסדר מקור המידע. יצוין כי לצורך יישום הוראות החוק לעניין התחברות למערכת ממשק פיננסי, אומץ תקן בינלאומי (תקן ברלין) על ידי רגולטורים נוספים לצורך התחברות למערכת.
המלחמה משפיעה, בין היתר, על היערכותם של הגופים המוסדיים ליישום הוראות החוק, ובכלל זה לעניין הנגשת המידע הפיננסי בהתאם למועדים הקבועים בהוראות החוק. גופים מוסדיים רבים פנו לרשות בבקשה לדחות את מועד תחולת החוק בעניינם, מאחר ולהערכתם לא יעלה בידם לעמוד בלוחות הזמנים המקוריים שנקבעו בהוראות החוק נוכח המורכבות הרבה הכרוכה בפיתוח המערכת ויישום ההוראות בעניינם, לרבות נושאי אבטחת מידע וסייבר וכן אימוצו של תקן ברלין, שבמקורו נועד למערכת הבנקאית והצורך בהתאמתו למוצרי האשראי שמנוהלים אצל הגופים המוסדיים.
ח"כ דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה: "לאור מצב המלחמה, אין לנו בעיה לאשר את דחיית לוחות הזמנים. כרגע הארכת המועד מתאימה ונוחה לכל הגורמים הרלוונטיים. לאחר שנקבל את תקנות הפטור אנחנו נתכנס לדיון נוסף כדי לדון בכל האספקטים הרחבים. מבקש מכל הגורמים הרלוונטיים לקיים דיון פנימי ולהציג את המסקנות בוועדה אצלנו".
אלי טובול, סגן בכיר לממונה על שוק ההון: "מבקש לדחות את לוח הזמנים בעקבות קשיים חדשים של הגופים המוסדיים שנבעו בין היתר בעקבות המלחמה. אנחנו מבקשים לדחות את כל המועדים שנקבעו בחוק במשך חצי שנה".
נמרוד ספיר, מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות: "אנחנו מבקשים עכשיו דחייה של חצי שנה בלוחות הזמנים, אבל אנחנו נבקש דחייה נוספות בתום לוחות הזמנים החדשים. המערכת נקבעה בהוראות רגולטוריות שגורמות לריכוזיות נוספת בשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה