כסף וצרכנות

בנק ישראל בבשורה למיליוני ישראלים: אלו ההטבות המיוחדות שתקבלו

מתווה מקיף של בנק ישראל שאומץ על ידי הבנקים לסיוע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל". כל הפרטים בפנים
מערכת ice |  7
בנקים (צילום Magma Images)

אמש (ראשון) התקיים דיון בראשות נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים בהשתתפות מנכ״לי הבנקים והחכ״אות. הדיון עסק בפעולות רוחביות לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה ובדגש על תושבי העוטף והדרום, כוחות הביטחון שגויסו ללחימה, אוכלוסייה שפונתה מביתה ובעלי קירבה ראשונה לאלו שקיפחו חייהם, לנעדרים ולחטופים.

זאת בנוסף לצעדים פרטניים ומגוונים שביצעו עד כה הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בתמיכה ובעידוד של הפיקוח על הבנקים שכללו, בין היתר, הקמת קרנות להעמדת הלוואות גישור ללא ריבית, הקלות בדחיית הלוואות ומשכנתאות, פטור מעמלות עו"ש, הגדלת מסגרות אשראי ועוד. 
 

 

מתחילת הלחימה התווה נגיד בנק ישראל מספר עקרונות לפעילות המערכת הבנקאית במהלך התקופה. במסגרת זו הודגש הצורך לגלות רגישות יתירה ומתן מענה ללקוחות, בדגש על אלו המתגוררים בעוטף, משפחות הנפגעים והמגויסים. המפקח על הבנקים פרסם מכתב הנחיות מפורט למערכת הבנקאית עם הדגשים הללו והנחיות נוספות.
בנוסף, הפיקוח על הבנקים פעל בימים האחרונים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית והעסקים אשר מתגוררים ופועלים בטווח של 30 ק"מ מרצועת עזה, אזרחים שפונו מביתם על ידי גורם מדינתי רשמי, שגויסו למילואים בצו 8, או שהם בעלי קרבה ראשונה להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים ומתייחס לדחיית תשלומי הלוואות, בשלושה מגזרי פעילות (משכנתאות, אשראי צרכני ואשראי עסקי), יתרת חובה בחשבון עו"ש ועמלות. לקבוצה זו ההלוואות יידחו ללא חיוב בריבית וללא חיוב בעמלות.
ליתר לקוחות הבנקים, תינתן האפשרות לדחות את ההלוואות למשך 3 חודשים, כאשר תשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה והתשלומים יתווספו בסוף תקופת ההלוואה. הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלות. יובהר, כי המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום בדחיית ההלוואות וכל בנק רשאי להרחיבו לטובת לקוחותיו ולבקשתם.
בנק ישראל ממשיך לתת מענה כל העת לסוגיות הכלכליות השונות הנובעות מהאירוע ומגבש צעדים נדרשים בהתאם לכלים המגוונים העומדים לרשותו. הפיקוח על הבנקים ממשיך לנטר את פעילות המערכת הבנקאית, למפות את צורכי לקוחות המערכת הבנקאית והמשפחות שאיבדו את יקיריהם, ולבחון צעדים נוספים נדרשים שיש בהם כדי לסייע בהתמודדות עם הקושי.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון הסביר: "בזמנים קשים אלו על כולנו לתת כתף ולהירתם וחשוב שהבנקים ידעו להמשיך לספק פתרונות לציבור להתמודד עם הקושי הכלכלי שבעקבות המלחמה. כינסנו את ראשי המערכת הבנקאית כדי לגבש מתווה אחיד בדגש לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה, לכוחות הביטחון שפועלים ולאלו שנדרשו לפנות את בתיהם והבנקים נרתמו לכך. אני מודה לראשי המערכת הבנקאית וסמוך ובטוח שמתווה זה יסייע לציבור לצלוח את התקופה המאתגרת הזו. במקביל, הצעדים הפרטניים שפרסמו הבנקים למען לקוחותיהם בימים האחרונים חשובים ואנו קוראים להם להמשיך לסייע לציבור שנפגע ובפרט להיות קשובים ללקוחותיהם ולמצוא גם פתרונות נקודתיים. אנו בבנק ישראל נמשיך לתת מענה לסוגיות הכלכליות השונות הנובעות מהמלחמה ונגבש צעדים תומכים ומסייעים בהתאם לכלים העומדים לרשותנו".
המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי מסר: "המערכת הבנקאית בישראל ערוכה לתמוך בהמשך הפעילות הכלכלית במשק גם בשעת חירום. חוסנם של הבנקים הישראלים נבנה לאורך שנים ארוכות ומטרתו לשמש עתה גב תומך לאוכלוסייה בישראל ובפרט לסייע לאלו שנפגעו מהמלחמה. המתווה איתו יצאנו היום הוא צעד חשוב נוסף בעשייה שלנו ונותן מענה בתחומי אשראי ועמלות הן למשקי הבית והן לעסקים, ומקל באופן משמעותי על תזרים המזומנים שלהם בתקופה הקרובה. אני מברך את הבנקים על היוזמות שנקטו בהן מאז פרוץ המלחמה ועל הצטרפותם למתווה שגובש, במטרה לסייע ללקוחות לצלוח את התקופה המורכבת הזו. אנו מעודדים את הבנקים להמשיך להיות קשובים ללקוחות ולהרחיב את הסיוע בכל דרך שימצאו לנכון. אנו בפיקוח על הבנקים נמשיך לתמוך ולבצע את ההתאמות הנדרשות בסוגיות הבנקאיות השונות נוכח המצב הביטחוני ולמען הציבור."

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תבדקו למי באמת שייך ''בנק ישראל''. רמז בתגובה.
    יובל שי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ה''פדרל ריזרב'' שייך לאותן משפחות של רשע, פשע, גניבות, גזל ושקרים.
    סגור
  • 5.
    כסף וצרכנות
    ישראל 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדולר מזנק דחוף לעלות רבית 10%
    סגור
  • 4.
    הבנקים מנותקים
    תתעוררו 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיתנו לנו שנה ללא עמלות וללא ריבית על ההלוואות, הם עשו מליארדים על הגב שלנו ! זו חובתם הבסיסית בשעה זו !!
    סגור
  • 3.
    נו באמת
    לי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תורידו את הריבית זאת בשורה זה מה שהעם זקוק כל העם אני בעד לעזור לתושבי הדרום והעוטף אבל כולנו מפסידים מהמלחמה אין עבודה אין פרנסה אין חיים לחץ ועצבים מרוב פחד וחוסר וודאות.. תורידו ריביות תקפיאו תשלומים בלי תבטלו ארנונה תורידו במחיר החשמל והמים תעשו משהו אמיתי שיעזור לעם ולא הצגות שיהיו בשורות טובות משתתפת בצער המשפחות השכולות , מתפללת להחזרת השבויים ומציאת הנעדרים אמן אוהבת אתכם עם ישראל היקר תחזיקו מעמד
    סגור
  • 2.
    די כבר
    סמי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עצרו את המשכנתאות לשלושה חודשים. קמצנים, תאבי בצע. עשיתם טונות של כסף. אפסים.
    סגור
  • 1.
    איזו בשורה ואיזה בתיך??
    הפראייר הלאומי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין שום בשורה לציבור הרחב. תורידו את הריבית מהמשכנתאות ומההלוואות. זוהי בשורה.
    סגור
  • שקרנים
    יהודה 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשרתי לדחות משכנתא בגלל המלחמה ל3 חודש בנק מזרחי אמרה יש ריבית דריבית לכל אורך המשכנתא הקיצר עוד חוגגים עליך
    סגור