כסף וצרכנות

מהפכת המסעדנות: סטארטאפ ישראלי מפחית את המחירים במסעדות בארץ

הסטארט אפ "Taim" פיתח טכנולוגיה חדשנית המאפשרת למסעדות, מאפיות, מעדניות, ירקנים ובתי קפה לנהל את מלאי המוצרים הטריים שלהם שלא נמכרו, על ידי הצעת סלי הפתעה לצרכנים חדשים במחירים מוזלים ביותר בסוף כל יום עבודה ובדרך פשוטה מאוד
מערכת ice |  6
דוד מלול
דרך למהפכה בענף המסעדנות בישראל: סטארטאפ ישראלי חדש יפחית את מחירי המנות במסעדות הישראליות, ולא פחות חשוב מזה - יילחם בזריקת מזון בלתי מכור. הסטארט אפ "Taim" פיתח טכנולוגיה חדשנית המאפשרת למסעדות, מאפיות, מעדניות, ירקנים ובתי קפה לנהל את מלאי המוצרים הטריים שלהם שלא נמכרו, על ידי הצעת סלי הפתעה לצרכנים חדשים במחירים מוזלים ביותר בסוף כל יום עבודה ובדרך פשוטה מאוד.
המודל, שלא קיים עד כה בישראל, משתלם לכל הצדדים: עסקי האוכל יצליחו לצמצם את ההפסדים הכספיים הנגרמים להם בגין זריקת מזון; הצרכנים ייהנו מאוכל טרי ומזין ממגוון רחב מאוד של מסעדות ועסקי מזון ובמחירים אטרקטיביים, וכולנו נרוויח מהערך הסביבתי שבצמצום בזבוז המזון. המודל החדשני חיוני במיוחד דווקא בישראל. ישראל מדורגת בין המדינות הגבוהות ביותר בבזבוז מזון, בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. 210.4 ק"ג של מזון שנזרק לנפש בישראל לעומת 59 ק"ג בארצות הברית ו-85 ק"ג בצרפת.
בין בתי העסק שהצטרפו כבר למיזם הם: מקסיקנה, מסעדת פר דרייר, מאפיית גליתה, קפה Assemblage, לחם ארז, קפה Jera, קפה MA JOLIE, פיצה עגבניה, בוטיק סנטרל, מעדניות Fika, קפה חמניה, קפה מיליס, פעמיים קפה ועוד. בעולם, המודל הזה לא חדש, כאשר כבר קיימת הפלטפורמה Too good to go, הפועלת בהצלחה בעשרות מדינות וכבר גייסה עשרות אלפי מסעדות ומעדניות, חלקן בהובלה של שפים בעלי שם.
המיזם הישראלי הוקם על ידי שלושה יזמים דיאנה גרונצוויג, רפאל גרונצוויג ודוד מלול, שעלו לישראל לפני קרוב ל- 10 שנים והחליטו לייבא את המודל העולמי גם לישראל. הפלטפורמה צפויה להתחיל לפעול בחודש יוני. בחודש האחרון החל צוות המכירות של החברה לגייס מסעדנים שייקחו חלק במיזם, וכבר הצטרפו למיזם בעלי מסעדות רבים מאזור המרכז.
אז איך זה יעשה בפועל?
הפלטפורמה תהיה מחולקת לקטגוריות שונות. למשל: מסעדות/מעדניות/מכולות/ירקניות. בכל לשונית ניתן גם לעשות פילוח לפי רמות מחירים ואזור גיאוגרפי. בכל יום כל בעל העסק יפרסם משעות אחה"צ את חבילות המנות שהוא מציע ללקוחות, וזאת בהתאם למלאים שנותרו אצלו. המסעדה או עסק המזון לא יתחייבו על מנות ספציפיות, וזאת כדי לאפשר גמישות אצל בעל העסק ומערך תפעולי פשוט וקל.
הצרכן, מהצד השני, יוכל להיכנס לאתר בכל ערב ולהזמין בכל פעם מנות ממסעדה אחרת, וכך להנות מהגיוון, מאלמנט ההפתעה, ולא פחות חשוב מזה ממחיר שהוא נמוך משמעותית מהמחיר הקבוע של אותן מנות. הפלטפורמה גם תאפשר ללקוחות לדרג את המסעדות, וכך יוכלו הלקוחות לקחת בחשבון את הפידבק שניתן בעת שהם מזמינים אוכל באתר.
היזם דוד מלול: "מאז שהגענו לישראל הבנו שני דברים. הראשון הוא שהישראליים מאוד אוהבים לאכול במסעדות והדבר השני הוא שהמסעדות הן יקרות. ככל שהתעמקנו בנושא ושוחחנו עם מסעדנים, הבנו גם את בזבוז האדיר שכרוך בזריקת מזון בסוף כל יום. זיהינו את הצורך והחלטנו לפתח טכנולוגיה שתדע לתת מענה לכל קהלי היעד. זה פועל בהצלחה בעולם, ואין סיבה שבסטארט אפ ניישן כמו ישראל זה לא יקרה. התגובות האוהדות שאנחנו מקבלים מהענף מחזקים אצלנו את הידיעה עד כמה הפתרון הזה נדרש".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ממתי מורידים מחיר
    טא 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהבעלים ירויו יותר.
    סגור
  • 4.
    אולמות ארועים
    רמי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשאר המון אוכל בשני סבבים.1 בקבלת פנים ואחכ סלטים ועקריות.
    סגור
  • 3.
    לכל בדיחה עלובה קוראים סטארטאפ (ל"ת)
    בדיחה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מה לגבי אלרגנים? (ל"ת)
    ניב 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא 150 שקל למנה אלא "רק" 130 שקל למנה
    רואה מה יהיה 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תזרקו לזבל במחירים כאלה. חמדנים.
    סגור
  • מה אתה יודע קטנוני 25% לפחות (ל"ת)
    הרואה ואינו נראה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור