מדדים ומחקרים

סקר: מעל חצי מהישראלים זורקים מזון לפחות פעם בשבוע

סקר חדש שנערך על-ידי מכון המחקר רושינק ביוזמת מותגי מוצרי החשמל Grundig חושף כי ששאריות של ארוחות מבושלות הוא סוג המזון הנפוץ ביותר שנזרק
מערכת ice | 
מזון נזרק לפח (צילום shutterstock, freepik)
סקר חדש שנערך על-ידי מכון המחקר רושינק ביוזמת מותגי מוצרי החשמל Grundig חושף נתונים חדשים על בזבוז מזון בישראל, ביניהם תדירות השלכת המזון, סוגי המזון הנזרקים, הגורמים העיקריים לבזבוז מזון וכמה תופעת בזבוז המזון מטרידה את הישראלים.
הסקר שנערך לאחרונה בקרב מדגם ארצי מייצג של 501 נשאלים עבור מותג מוצרי החשמל הבינלאומי Grundig מגלה כי בזבוז מזון היא תופעה שקיימת בהיקפים גדולים בישראל ומפריעה לרוב הציבור. למעלה ממחצית מהישראלים, 53%, דיווחו על זריקת מזון לפחות פעם בשבוע, כאשר שיעורים גבוהים יחסית זוהו בקרב נשים, הורים לילדים, תושבי המרכז ובקרב האוכלוסייה החרדית. 
הסקר חשף כי ששאריות של ארוחות מבושלות הוא סוג המזון הנפוץ ביותר שהישראלים זורקים. כ-48% מהישראלים ציינו כי הם נוהגים לזרוק שאריות של ארוחות מבשלות, 20% ציינו כי הם זורקים ירקות, 9% מהישראלים נוהגים לזרוק מוצרי חלב, 7% זורקים פירות ו-5% זורקים מוצרי לחם או דגנים.
בסוגיית בזבוז המזון עולה מיד השאלה מהן הסיבות העיקריות שגורמות לנו לזרוק מזון? משתתפי הסקר נשאלו, אם כן, מהם הגורמים העיקריים לבזבוז מזון. התוצאות ללא ספק מפתיעות: 59% ממשתתפי הסקר העידו כי הם נוהגים לזרוק מזון שנשאר זמן רב במקרר והופך לפג תוקף, 58% ציינו כי  הם נוהגים לזרוק פירות וירקות עקב העובדה שהם לא נשמרים טריים במקרר, 38% העידו כי הם מכינים כמויות גדולות מדי של אוכל מבושל, 21% מעדיפים לאכול אוכל טרי שהוכן באותו היום ו-3% ציינו שהם משליכים מזון שהילדים לא סיימו.
למרות הנתונים המטרידים שמצביעים על כך שאחוזים גבוהים מאוד מהישראלים משליכים אוכל בתדירות גבוהה יחסית, 82% ממשתפי הסקר העידו כי תופעת בזבוז המזון מטרידה אותם. אז מה ניתן בכל זאת לעשות? לשאלה האם אפשר לתכנן טוב יותר את כמויות האוכל שקונים על מנת לזרוק פחות אוכל מרבית הנשאלים, 91%, ענו בחיוב כי עליהם לתכנן טוב יותר את כמויות המזון שהם קונים כדי לצמצם את הבזבוז שלו. אז אילו עוד דרכים הם מציעים כדי למנוע בזבוז מזון? 39% הציעו להסביר שלזרוק אוכל זה כמו לזרוק כסף וכך לעזור בצמצום בזבוז מזון, 28% הציעו להשתמש בקופסאות/פתרונות אחסון ששומרים על טריות האוכל, 7% מציעים לקנות מקרר ששומר טוב יותר על טריות המזון, 6% בלבד מבינים שיש קשר בין בזבוז מזון ואיכות הסביבה והציעו להסביר שזריקת מזון פוגעת באיכות הסביבה ו-2% מציעים לתכנן טוב יותר את קניית מוצרי המזון.
גיהן ישין, מנכ"ל גרונדיג ישראל: "קבוצת ארצ'ליק, חברת האם של גרונדיג וחברות נוספות שמחה להציע לצרכנים הישראלים את הטכנולוגיות, החדשנות והיוקרה של גרונדיג בשילוב אג'נדה של קיימות , ייצור ירוק יותר ומוצרים שמשלבים טכנולוגיות ירוקות יותר ופונקציות מתקדמות שעוזרות לצמצם בזבוז מזון ושמירה על איכות הסביבה. כגון טכנולוגיית קירור ייחודית נמצאת במקררים של המותג – טכנולוגיית FullFresh שמספקת רמות לחות מבוקרות וזרימת אוויר משופרת כדי לשמור על טריות הפירות והירקות במקרר במשך עד 30 יום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה