כסף וצרכנות

וורן באפט תורם עוד 4.1 מיליארד דולר לצדקה, אבל מתפטר מקרן גייטס

מתחרה במקנזי סקוט? המיליארדר שיחלק את הסכום האדיר כמניות ברקשייר הת'אווי לחמש קרנות פילנתרופיות, יפנה את עמדתו כנאמן לא פעיל בקרן ביל ומלינדה גייטס: "היום הזה הוא אבן דרך עבורי", כמה כסף הוא תרם בסך הכל?
כפיר אדר |  1
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)

וורן באפט, המשקיע המיליארדר העומד מאחורי ברקשייר הת'אוויי, הודיע ​​על תרומה חדשה של 4.1 מיליארד דולר לצדקה היום (רביעי) ואמר כי במקביל הוא מתפטר מעמדתו כנאמן לא פעיל בקרן ביל ומלינדה גייטס.

בהצהרתו אמר באפט כי הוא מחלק 4.1 מיליארד דולר במניות ברקשייר הת'אווי לחמש הקרנות שהעניק לה מדי שנה מאז 2006: קרן סוזן תומפסון באפט, קרן שרווד, קרן הווארד ג'י באפט, קרן נובו וכן קרן גייטס. אגב גייטס, גרושתו של ג'ף בזוס מקנזי סקוט שתרמה לאחרונה 2.7 מיליארד דולר והפכה לשיאנית תרומות עולמית.
הפילנתרופ הידוע בן ה-90 הודיע ​​גם כי יתפטר מתפקיד נאמן "לא פעיל" בקרן גייטס, באומרו כי "אין צורך בשום צורה בהשתתפותו הגופנית להשגת" יעדי הקרן. המשקיע האגדי לא הזכיר את גירושיהם המפורסמים של ביל ומלינדה גייטס, אלא אמר כי המהלך הוא בעקבות החלטתו להתפטר מכל הדירקטוריונים התאגידיים מלבד ברקשייר, שם הוא נותר כיו"ר ומנכ"ל.
באפט אומר כי כעת הוא מחזיק ב-238,624 מניות של ברקשייר הת'אווי - בשווי של כ-100 מיליארד דולר - מה שמציב אותו בערך באמצע התחייבותו לתרום את כל 474,998 המניות שהיו בבעלותו ביוני 2006.
"היום הזה הוא אבן דרך עבורי", אמר באפט. "בשנת 2006 התחייבתי להפיץ את כל מניות ברקשייר הת'אוויי - יותר מ 99% מהשווי הנקי שלי - לפילנתרופיה. עם התרומה החדשה שלי מהיום ב-4.1 מיליארד דולר, אני באמצע הדרך".
41 מיליארד דולר. זה הערך הכולל של תרומות המניות של באפט ברקשייר בזמן הנתינה. לפני תרומת יום רביעי, שטרם שיקפה את אתר נציבות ניירות ערך, פורבס ייחס את שווי הונו של באפט בכ-105 מיליארד דולר. באפט לא לבד בתרומות מיליארדרים גדולות החודש. בשבוע שעבר הכריז מקנזי סקוט, הפילנתרופ ובן זוגו לשעבר של מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, על סבב תרומות חדש בהיקף כולל של כ-2.7 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קיבל רגליים קרות (ל"ת)
    יעקב 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור