כסף וצרכנות

רמי שביט בריאיון: "יש לנו מו"מ מתקדם שנקבל זיכיון בכל אירופה"

המשביר הוא מותג שמזוהה כמותג ישראלי ותיק וישן, ודווקא עכשיו המותג הזה הולך לעבור שינויים שיבדלו אותו מאחרים וייתנו לו להיות יד ראשונה במותגים בלעדיים. ריאיון עם רמי שביט, בעלים ומנכ"ל המשביר
ענת סימן טוב |  4
רמי שביט (צילום יונתן לוי)
המשביר, המותג המוכר הולך לעשות שינויים ומתאים את עצמו בהזדמנויות שמצליח לתפוס כיד ראשונה עם מותגים בלעדיים שחלקם בארץ וגם בחו"ל. בנוסף, ההתמודדות עם המלחמה, המשלוחים וכל עולם הריטייל. ריאיון עם בעלים ומנכ"ל המשביר, רמי שביט.
הספקתם להיערך לחגים?
"כן. כל השנה אנחנו נמצאים בעולם שכרגע במלחמה. אין לנו צפי מדויק למכירות, לימי סגר, לאירועים בטחונים קשים. אנחנו מנסים למעשה להתנהל ללא מצפן, ללא מידע. כשאתה מביא סחורה לחגים או בכלל לעונות חדשות, אתה מביא אותם מראש בין חצי שנה לשנה שבה אתה מזמין את הסחורה. הסחורה צריכה להגיע מהרבה מקורות בחו"ל. אחד המקורות זה סין שידוע, שישנה בעיה בים עם החות'ם, המקור השני זה טורקיה, ויש את ארודאן. השינוי הגדול הוא, שפחות מביאים מוצרים עונתיים מביאים יותר מוצרים רב עונתיים.. אנו נמצאים באתגר מאוד גדול  בתחום הריטייל, בעיקר בקטע של הזמנת סחורה לתקופות עתידיות כל פעם. אכל אחד בדרך שלו, מתמודד בצורה אחרת. יש כאלה שאומרים אני אשאיר את אותה כמות סחורה, יש כאלה שמורידים. אנחנו  עובדים עם הרבה מאוד ספקים, מעל 250 ספקים אז אנחנו יכולים לראות את התנועה בין הספקים ובתוך המחלקות. איזה מחלקות יותר לוקחות ריסק ואיזה פחות. בשורה התחתונה, ברגע שהסחורה מאחרת בגלל צד שלישי החות'ם או הטורקים או לא משנה מה, אתה צריך לקחת את זה בחשבון, אז זה מה שאנחנו מנסים לעשות, מנסים לכוון יותר למוצרים רב עונתיים".
מה קורה בתחום הריטייל?
"תחום הריטייל עובר שינויים גדולים. אני חושב שכל חברות הריטייל מתמקדות בהתייעלות ברצפת המכירה אם זה בהתייעלות של כח אדם, התייעלות של השומנים העודפים-צמצום הוצאות פרסום, צמצום שטחים. אנחנו שותפים כמו כולם בהתייעלות בדו"חות הכספיים. אנחנו עשינו מהלכים קודמים שעכשיו אנחנו נהנים מהם, הורדת הוצאות. כולם מכירים את זה. בגדול ברוב החברות אנחנו לא שומעים על התרחבות של חברות ריטייל, אלא צמצום. כולם מצמצים. אנחנו צמצמנו עוד מתקופת הקורונה, צמצמנו 11.1 בשטחים. הקפאנו את השטחים ב-4 שנים האחרונות. בכל סניף אני מוריד בין 200-300 מ"ר, תלוי סניף. אנחנו מצמצמים במ"ר, מדייקים את המחלקות המסחריות ומתאימים את הכח אדם, בהתאם לשטחים החדשים"
איזה שינויים עשיתם במחלקות?
"צמצמנו מחלקות חשמל, בית ונשים בצורה משמעותית, הגדלנו את מחלקת הספורט. הסיבה לכך, כי למשל בתחום הבית יש את רשתות הסטוק במוצרי בית, והתחרות גדולה ואין טעם להחזיק מחלקות גדולות. פעם המשביר היה המקום לקנות דברים לבית, היום פחות. אז צמצמנו בצורה דרמטית את עולם הבית. בנוסף, קיבלנו החלטה לבטל את מותגי הטיפוח והכנסנו במקום קוסמטיקה יוקרתית. עשינו שיפוץ מאוד גדול בסניפים עם קוסמטיקה יוקרתית כדי לבדל את המשביר מטיפוח זול. כשאתה בא לקנות מוצר יוקרתי באירופה, אתה הולך לכלבו גדול כמו גלרי לאפייט מקומות כאלה וכו אנחנו מנסים לשת"פ עם הקוסמטיקה היוקרתית לבדל את עצמנו ולעשות משהו אחר. מה שעשינו באילת, עשינו חנות של 400 מר של קוסמטיקה יוקרתית אין כזו בארץ חוץ מהדיוטי פרי".
מותגים חדשים?
"קנת קול. אנחנו נחשבים למעשה, הבמה עבור הספקים. שיטת העבודה שלנו היא למעשה שיטת שהוא קונסרציה ונתנו במה לספקים. יש לנו מעל ל250 ספקים שמביאים את הסחורה מוכרים, לא מוכרים מחזירים שיטה של קונסרציה. היא עמדה לזכותנו הרבה מאוד שנים, מה שקרה בשנים האחרונות, חלק מהספקים נפלו בגלל הקורונה ואנחנו לא מסתפקים ברווח גולמי של 40%, ובכדי להיות במצב שמשפרים את המצב של הרווח הגולמי כמו שהמתחרים עושים ל60%. לכן, אנחנו צריכים לקחת את עתידנו בידנו, שזה אומר להיות יד ראשונה ולא יד שנייה או שלישית במוצרים. אז איפה שזיהינו את ההזדמנות הזו, הלכנו והבאנו מותגים בלעדיים בשנים האחרונות. בתחום הנשים  הבאנו את פונט רומא ומוראגה בתחום ההלבשה תחתונה הבאנו את ETAM, בתחום הילדים הבאנו את אוקיידי. אנחנו נשיק בקרוב מותג אירופאי חדש, פור S שאנחנו נהיה יד ראשונה לצורך העניין.  אנחנו רוצים להיות יד ראשונה כדי שאז המרווח יהיה יותר גדול . במקרים מסוימים זה מוזיל את המחיר ובמקרים מסוימים מגדילים את הרווח תלוי במוצר.

המשביר. צילום: באדיבות המשביר
קנת קול הבשורה
"קנת קול כבשורה, זו פעם ראשונה שהמותג שהמשביר מפתח ומייצר והוא שלנו בלעדי ואין אותו בשוק ובכך, אנו מבדלים את עצמנו פעם ראשונה, עם מותג מניו יורק ובפעם שנייה מצליחים לעשות מרווח גולמי כמו של המתחרים שלנו בקידומת של 60% במקום 40% כמו המתחרים שלנו. באישורו של קנת קול בניו יורק אנחנו פתחנו על 9 עד 20 קטגוריות כמו נשים, גברים, הנעלה, טקסטיל, מזוודות ועוד. לוקחים את התחום הזה ומרחיבים אותו.
באילת הקמנו חנות דגל חדשה של  400 מ"ר בקניון מלכת שבא, ושם החנות בעצם עומדת כסטנד אלון. אילת, היא מבשרת בשורה עתידית לשוק שלנו, אחרי שנלמד את הפעילות שלנו. אנחנו נצטרך להקים איפה שאין לנו משביר ונרצה להיות שם, נקים חנויות חדשות בגודל של בערך 700 מ"ר של קנת קול, יחד עם המחלקת הקוסמטיקה שלנו שזו מחלקה חזקה.  קנת קול לוקח אותנו למקומות חדשים.  זה שאנחנו מבודלים אז אנחנו מפרסמים יותר אותו ומשקיעים מאמץ ניהולי יותר גדול. אנחנו רוצים להגיע ל20% מהמחזור, כשכיום אנחנו עם 7% במחזור. זהו יעד אגרסיבי, אליו אנו רוצים להגיע אליו ב3 השנים הקרובות.
בנוסף, המותג קנט קול צעיר יותר, והוא יצעיר את הקהל של המשביר. יש לנו סיכום עקרוני שנוכל לשווק לזכיינים אחרים של קנת קול בעולם ויש לנו מו"מ מתקדם שנקבל זיכיון בכל אירופה. החו"ל ישפיע מאוד על הארץ מפתחים את המוצא כאן ומשווקים לאירופה.

קנת קול בארץ צילום: יונתן לוי
אנו מעריכים כי בתקופה הקרובה נסיים את ההסכמים ונתחיל לעבוד. יש לנו גם הסכם מהותי עם אתר אינטרנט באירופה ואז נקים שואו רום ומחסן לוגיסטי ונתחיל לשווק לבתי כלבו ל28 מדינות ברחבי אירופה. נתחיל את הפעילות בינואר ומכירות בפועל שיהיו במחסנים במדפים זה חורף 2025 המחירים יהיו תואמים לארץ, אחד לאחד."
משברים ולקחים מה7.10?
"המשביר זה גוף שמזוהה עם המדינה. קמנו יחד עם קום המדינה. אנחנו מאוד מושפעים מאירועים במדינה טובים או רעים. מבחינת הריטייל, ישנם דברים שקרו לטובה וגם לרעה. למשל, ירידה בטיסה לחו"ל. אנשים יותר קונים כאן, זה לטובה. העיכוב הימי, והמשלוח שעלה זה לרעה. ברבעון האחרון היה רבעון טוב, לעומת קודמו שהיה את הטראומה של ה7.10. הריטייל התחיל להתאושש ברבעון האחרון. רוב העובדים במשביר, הן נשים שפחות מגויסות לצבא, ובמקרה של המשביר, העובדים יותר בוגרים אז פחות נפגענו. ברבעון הראשון ראינו ירידה בבגדי ערב, איפור וכדומה בגלל המצב רוח הירוד שהיה."
חזון ל2025?
"מאוד קשה לעשות צפי. פעם כשהייתי מנכ"ל צעיר, הייתי עושה תקציבים ותוכניות ל5 שנים. היום אנחנו מדברים מרבעון לרבעון, מעונה לעונה. המשביר ימשיך להתייעלות תפעולית איפה שצריך לצמצמם נצמצם ונגדיל את הפעילות איפה שמבדלים אותנו, כמו קנת קול וetam. כל הכניסה שלנו לחו"ל צריכה להיות נכונה והדרגתית. נעשה הכל בצורה מסודרת מאוד, כדי שנוכל לבנות פעילות לתרום לכלכלת ישראל, ולא להיות מושפעים מכלכלת ישראל בפעילות בחו"ל.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רשת משעממת עם מבצעים לא ברורים ומחירים בשמיים ומחייבת
    שימי 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אותך לכרטיס חבר
    סגור
  • 3.
    משביר לצרכן
    ניסו 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים מיתוג מחדש, מאוד עתיקים
    סגור
  • 2.
    משביר לצרכן טבריה .
    אלון רסל 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המקום שומם.כמעט אין קופאיות מחירי בגדי הנשים מאוד מאוד מאוד יקרים
    סגור
  • 1.
    רמי שביט
    אבי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה היחיד שמאמין לקשקשים שיוצאים לך מהפה. חחח
    סגור