כסף וצרכנות

מנכ"ל הסטוק: "אנחנו ואחרים קונים מאותו ספק ואני עדיין הכי זול"

עופר ברק מנכ"ל הסטוק מספר בריאיון לice, על המטרה להיות הכי זול בשוק. הוא מספר על הרשת שהצליחה להוריד מחירים במוצרי בית הספר ואיך בכל זאת מרוויחים אם קונים מאותו ספק ומוכרים בחצי מחיר
ענת סימן טוב |  2
עופר ברק מנכל הסטוק (צילום סטודיו הסטוק)
רשת הסטוק הוכיחה את עצמה כזולה ביותר בכל תחום החזרה לבית הספר. חלק מהפריטים שנמכרים ברשת, נמכרים ברשתות אחרות במחיר כפול יותר. עופר ברק מנכ"ל הסטוק, מספר שהם עושים זאת בזכות הכמויות הגדולות של המוצרים שהם רוכשים, לעומת אחרים.
ברק מספר כי, רשת הסטוק זה עסק של התחדשות. זה עסק שחייב להיות כל השנה דינמי, לחדש טרנדים חדשים ולהיות ראשונים בכל דבר. זה עסק שחייב להביא סחורה חדשה, טרנדים צבעים וכדומה.
הייתה גדילה במכירות השנה לעומת שנה שעברה בתחום בית הספר?
"הייתה גדילה כללית של 35% ובסקטור של הבית ספר עלייה של 33% בהשוואה לשנה שעברה."
שתי חנויות מוכרות את אותו התיק. אתם ב99 שקלים ואחרים מעל ל200 שקלים, איך זה אפשרי?
"אנחנו וחנויות אחרות קונים מאותו ספק. אנחנו קונים כמויות רבות ולכן, אני יכול להיות הכי זול. בנוסף, התשלום שלנו מידי לעומת אחרים, שמשלמים שוטף פלוס. אנחנו נלחמים להיות הכי זולים בשוק. הרווח הוא נמוך ביחס לאחרים. בסל הכללי כן, מרוויחים. ההצלחה היא במכירת כמויות ומשם נגזר הרווח. בנוסף, העובדה שאנחנו לא יושבים בקניונים, חוסך גם עלויות שכירות ונותן לנו לגיטימציה למכור בזול יותר משמעותית. נכון אני קונה בזול יותר מהספק בכמה שקלים, אבל זה כי אני קונה בכמויות. והרווח שאני רוצה, הוא לא גבוה כמו אחרים. למשל, בקניות בית הספר, ברגע שהוצאנו את הקטלוג עם המחירים, ראינו שכולם הורידו את המחירים בעקבות המחירים שהצענו בשוק. הפכנו להיות סממן בשוק. כמו שלישיית מחברות ספירלה שנמכרת אצלנו בעלות 9.90 שקלים ובקושי יש עליו רווח. המחיר עד לפני כמה שנים היה בעלות של 24.90 שקלים. הורדתי את המחיר ל9.90 שקלים והשוק ירד בהתאמה"
מה צפוי בחגים ובראש השנה בפרט?
"לראש השנה אנחנו מתחדשים במכולות שרובן חדשות ברשת. אירוח, עריכת שולחן וכדומה. השנה אנחנו מביאים מוצרים בלעדיים ברשת הסטוק, כמו למשל שולחן מתקפל ברוחב של מטר מה שיוצר יותר מקום לאוכל. מה שמשווק בחוץ הוא ברוחב של 74 ס"מ. "
מחלקה חדשה בסטוק?
"עוד בערך כשבועיים תוקם מחלקת שיער בסניפים. החל מאביזרי שיער, מסרקים, פנים וקרמים, מוצרי טיפוח ועוד. עוד מחלקה חדשה שתגיע בקרוב היא, מחלקת כלי עבודה ביתיים שקיימת בקטן והולכת להתרחב בחודש  עבודה הקרוב."
היה מוצר שהיה להיט ולא חשבת שיהיה כזה?
"השנה הוצאנו משולש קטלוגי אקריל שעולה 14.90 שקלים. לא חשבתי שיימכר בכמויות, אבל המוצר כבר נגמר. תוך שבוע נמכרו 6,000 יחידות".
חושב על להתפתח בחו"ל?
"חו"ל אנחנו עדיין לא שם, מאמין שבעתיד זה יגיע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקנות כמו כולם ובסוף לעבוד בלי רווח זה לא חכמה
    חרטטן 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גם אם זו האסטרטגיה להביא קהלים נוספים זה לא מקצוענות.. שתצליח למכור במחיר עם רווח ועדין שייכנסו אליך אז נחשוב שאתה מותג
    סגור
  • מה הבעיה בזה?
    סטוקר 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מרוויח פחות באחוז על כל מוצר, אבל מגדיל את המחזורים משמעותית ומגדיל רווח בסוף. ככה עובדים נכון
    סגור