כסף וצרכנות

סמנכ"לית אשת טורס: "האיומים האיראניים גרמו לירידה ב-30% בחופשות" I ריאיון

הקיץ הזה היה אחד החופשים הכי לא יציבים שעברנו כמדינה. אם זה בעקבות המלחמה ואם זה בעקבות האיום האיראני שמרחף מעל ראשנו. אלו גרמו לירידות בטיסות, ושינוי יעדי החופשות, כך אומרת, שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס. ריאיון
ענת סימן טוב | 
אשת טורס שירלי כהן עורקבי (צילום עזרא לוי)
הקיץ ראינו מגמת ירידה בחופשות בארץ ובחו"ל. נוסעים רבים בחרו לנפוש בארץ והחלק השני שכן בחר לטוס, נפש ביעד קרוב כדי לא להיתקע בחו"ל, לאחר שחברות זרות רבות, ביטלו את טיסותיהם לארץ.
השנה, ישנה מגמת עלייה ביעדים חדשים בארץ כמו תל אביב וירושלים, לעומת השנה הקודמת לה. כך אומרת שירלי כהן עורקבי, סמנ"כלית אשת טורס.
מה היעד הכי פופולרי הקיץ?
"השנה היעד הכי פופולרי היה יוון והאיים השונים שלו. בכלל השנה, היעדים הקרובים והבטוחים, היו היעדים עם הזמנות רבות.  הסיבה לכך היא, נושא הביטחון האישי והרצון להישאר קרובים יחד עם יעד המותאם לנופש. יעד נוסף שעלה מאוד חזק השנה ופחות מוכר לקהל הישראלי הוא, מונטנגרו. הקיץ נפתחו אליו המון טיסות ואנחנו גם  פתחנו קו טיסה ישירה אליו. יעד של שעתיים וחצי טיסה. יעדים בולטים שהזמנות היו רבות אליהם הקיץ היו גאורגיה, בורגס, קפריסין וגם פראג שהמון ישראלים הרגישו ביעד הזה בטוחים.
"בארץ, אילת תמיד היה יעד פופולרי בקרב הישראלים. אבל השנה, אילת הייתה צפופה יותר יותר בגלל המפונים וגם בגלל שחופשה מהצפון ירד מהאופציות. בנוסף, העובדה שלא הייתה תיירות נכנסת, פינתה את בתי המלון, שבדרך-כלל עמוסים במרכז ובירושלים ואפשרה למשפחות לנפוש במרכז. ולכן ראינו גידול משמעותי בחופשות בתל באביב ים המלח וירושלים".
בעקבות ביטולי הטיסות והאיומים האיראנים, האם היו ביטולי טיסות יזומות?
"מצד הלקוחות לא ראינו הרבה ביטולים יזומים. עיקר הביטולים היו בעיקר מחברות התעופה ועקבות כך, לישראלים רבים התבטלה החופשה. עם זאת, כן ראינו ירידה בביקושים, של צרכנים שיושבים על הגדר. אבל לא ראינו הרבה ביטולים מיוזמת הלקוח."
איך מסייעים לאלו שנתקעו בלי טיסות?
"היו לנו מאות לקוחות שבוטלו להם הטיסות, מה שעשינו עבורם, זה למעשה העברנו אותם ליעדים קרובים כמו בורגס, לרנקה, ואתונה ומשם  דאגנו להם לחזור לישראל. את העלויות חלק אשת טורס ספגה וחלק חברות התעופה ספגו. חשוב לי לציין כי, כל חבילות הנופש והטיול המאורגנים של אשת טורס, מה שאשת שכרה-מה שבוטל אשת החזירה את הכסף במלואו".
האם הייתה ירידה השנה בהזמנת חופשות?
"באופן כללי, הייתה ירידה של כ-10%  בקיץ הזה, לעומת 2023. מאז האיום האיראני, ישנה  ירידה  גדולה יותר של 30% מהשנה שעברה. לשם השוואה,  בשנים קודמות בתקופה של השבועיים האחרונים של אוגוסט לא היה המקום כמעט לשום מקום, ובשבועיים הללו יש עוד מקומות עם מחירים שלא היו ליעדים כמו יוון, מונטנגרו, גאורגיה. בימים אלו, אנו רואים התאוששות להזמנות לחגים ולספטמבר. רואים ביקושים לא מעטים ליוון, קפריסין בעיקר. בארץ, ישנן ביקושים עיקר באילת. לאחר מכן בירושלים,תל אבי בומלונות לאורך כל קו החוף כמו נתניה קיסריה וכדומה."
ישנה אזהרת מסע לגיאורגיה, האם היו שינויים בהזמנת הטיסות ליעד זה?
"לא נראה שינוי משמעותי בהזמנות. מדובר ביעד ידידותי לישראלים ואין פה עוינות. לא ראינו ביטולים בהזמנות לשם. ההזמנות נשארו אותו דבר."
מתי מומלץ להזמין חופשה לקיץ ולחגים?
"להזמין חופשה כמה שיותר מוקדם, ולרכוש ביטוח ביטול.  ישנם תנאי ביטול גמישים, לכן כדאי להזמין, אם כח עליון קורה וחברות תעופה מבטלות מקבלים החזר. כי יכולה מאוד להיות אופציה של עליית מחירים בפתאומיות. לכן אם תזמינו מוקדם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה