כסף וצרכנות

ניר ברקת נגד "ויסוצקי": זה הצעד הדרמטי של שר הכלכלה

שר הכלכלה ניר ברקת, שיגר מכתב דחוף למונופול ״ויסוצקי" עם דרישה לחשיפת נתונים - זאת בעקבות חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה וגביית מחיר כפול לעומת צרכנים ערבים, זאת לאחר שהחברה נכנסה לרשימה השחורה של חברות שהעלו מחירים במלחמה. אלה הדרישות של ברקת
מערכת ice |  1
ניר ברקת (צילום אבשלום ששוני / פלאש 90)
שר הכלכלה ניר ברקת, שיגר היום (רביעי) מכתב דחוף למונופול ״ויסוצקי" עם דרישה לחשיפת נתונים - זאת בעקבות חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה וגביית מחיר כפול לעומת צרכנים ערבים. כידוע, ויסוצקי מופיעה ברשימה השחורה של חברות שהעלו מחירים במלחמה.
במכתב שנשלח למנכ״ל ויסוצקי שלום זיידר, כתב שר הכלכלה ניר ברקת: ״חברת ויסוצקי היא ספקית התה הגדולה בישראל, ובין היתר הוכרזה כמונופול בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים על ידי רשות התחרות ב-26.6.23. כאשר תחום התה הינו תחום ריכוזי וחסר תחרות בישראל".
"בתקופה האחרונה מוביל משרד הכלכלה מהלך נרחב לבלימת גל ההתייקרויות במשק לתקופת המלחמה. לצערנו סירבתם להיענות לבקשתנו להירתם למהלך לטובת הקלה על הציבור הישראלי וחיזוק הסולידריות המשקית. משום כך הוכרזתם כחברה הכלולה ברשימה השחורה".
"יש להניח כי כתוצאה מכך, החלו לזרום אלינו בימים האחרונים פרטים מטרידים, מהם עולה כי חברתך מוכרת את מוצריה בישראל בסכום גבוה משמעותי ממקומות שונים ורבים בעולם, כולל לפלסטינים. דבר שמעורר ביקורת רבה, שאלות רבות וטענות שונות במיוחד בכל הקשור לאפליית צרכנים. וזאת מבלי להוסיף את המורכבויות הכרוכות באפליה לטובה של צרכנים שעוינים את מדינת ישראל בלשון המעטה".
לסיום כתב שר הכלכלה ברקת כי "אני סבור כי ראוי שחברה, שהינה מונופול בתחומה, תשתף את הציבור בדוחותיה הכספיים ותשקף לציבור את העלויות והרווחים של החברה לנוכח הדברים שלעיל". 
השר ברקת דורש מוויסוצקי לחשוף את הנתונים הבאים:  1. דוחות כספיים לשנים 2022-2023.  2. נתח שוק של כל מוצר לפי כמות וחלקו מסך ההכנסות.  3. עלות ייצור כל מוצר, לרבות פירוט אופן הקצאת העלויות השונות. 4. דו"ח מכירות מוצר בחלוקה לשווקים השונים, כולל מחיר ממוצע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחיר הלחם פי 3 מאשר באנגליה. נראה אותך ברקת הולך על זה! (ל"ת)
    ידין 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור