בארץ

אלוף פיקוד העורף לראשי רשויות בצפון: "נערכים לתרחישים עתידיים"

לצד יו"ר השלטון המקומי, ראש רשות החירום הלאומית, משרדי הממשלה והמנהל לשירותי חירום במשרד הפנים. סקרו במהלך האירוע את היערכותם לשעת חירום. חיים ביבס: "שיתוף הפעולה ההדוק בינינו הכרחי כדי לתת מענה לכל תושבי המדינה". ראש רשות החירום הלאומית: "עלינו לוודא יכולת של האזרחים לקיים אורח חיים חירומי"
מערכת ice |  1
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
במסגרת הכנס סקר האלוף אודות הערכת המצב הביטחונית, תובנות ממלחמת חרבות ברזל, בדגש על הממשקים המשותפים של פיקוד העורף והרשויות והכנת העורף לתרחישים אפשריים עם התפתחות המערכה, נערך כנס ראשי רשויות להכנת העורף. לאורך היום (חמישי) סקרו בעלי תפקידים מובילים בפיקוד העורף, יו"ר השלטון המקומי, ראש רשות החירום הלאומית, משרדי הממשלה והמנהל לשירותי חירום במשרד הפנים, את מידת מוכנותם. 
האירוע נערך בהשתתפות כ-100 ראשי רשויות אשר נבחרו לתפקיד בבחירות האחרונות, בבסיס פיקוד העורף ברמלה. 
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "יש במדינת ישראל רק שני אופרטורים שיודעים לדאוג לעורף באירוע חירום לאומי בסדר גודל כזה, השלטון המקומי והצבא באמצעות פיקוד העורף. שיתוף הפעולה ההדוק בינינו הכרחי כדי לתת מענה לכל תושבי המדינה ולאפשר לצבא להשלים את המשימות בחזית".

כנס ראשי הרשויות (צילום: פיקוד העורף)
מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: "כניסתכם לתפקיד בעת הזו מהווה הזדמנות יוצאת דופן להוביל רעיונות, לבצע שינויים חיוניים ולחזק את ההיערכות לשעת חירום. הרשות המקומית היא לבנת היסוד ולכן עליה לשמר, לטפח ולחזק את יכולתה לתפקד באופן עצמאי ובהתאם לצרכי תושביה. פיקוד העורף ימשיך לפעול לצידכם ויסייע בהיערכות לתרחישים ואתגרים עתידיים. בכוחות משותפים, נמשיך לפעול יחד ולהבטיח את ביטחון אנשינו".
ראש רשות החירום הלאומית, יורם לרדו: "במערכה הנוכחית ובדגש על הסיכוי להתפתחותה בעתיד והשיבושים הפוטנציאלים כתוצאה ממנה, עלינו לוודא יכולת של האזרחים לקיים אורח חיים חירומי. ראש הרשות והרשות המקומית הינם המרכיבים החשובים ביותר ביצירת פתרונות ומענים לתושבים ועל כן חשיבות יום זה פרי היוזמה של מרכז השלטון המקומי ופיקוד העורף, שיועד לראשי הרשויות החדשות בטעינת הידע המקצועי והכלים העומדים לרשותו היא קריטית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכניסים אותנו למתח וחרדה
    נס1 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להכניס לתבהלה את תושבי לבנון . ממשלה רופסת ! דרך אגב גם את חיפה אתם מתכוונים לפנות ?? לחצי עיר אין ממדים מקלטים או אפילו מיגונית. אמרו לנו ללכת בשעת חירום למנהרות הכרמל , ממש גאונים איך בדיוק נגיע לשם בשעת אזעקה ?
    סגור