בארץ

גלנט: "קרובים לעסקה"; נתניהו: "המלחמה תסתיים לאחר השגת כל היעדים"

בשיחה עם רדיו 103FM, נחשף על ידי ירון אברהם כי שר הביטחון נסך אופטימיות זהירה במפגש שערך עם משפחות חטופים. לדבריו, "זו אמירה שלא שמעתי מגורם ישראלי רשמי עד כה". לשכת ראש הממשלה עדכנה כי לאחר דיון מקדים, אושר להוציא את משלחת המשא ומתן
מערכת ice |  1
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, נעם רבקין פנטון)
בשיחה עם רדיו 103FM, ירון אברהם הכתב המדיני של חדשות 12 חשף הבוקר (חמישי) כי שר הביטחון יואב גלנט אומר כי "אנחנו קרובים יותר לעסקה ממה שהיינו אי פעם". על פי אברהם, הדברים נאמרו למול משפחות חטופים. "זו אמירה שלא שמעתי מגורם ישראלי רשמי עד כה", ציין אברהם. "מעיד על הלך הרוח... מאמינים שזה אפשרי".
בתוך כך, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לאחר דיון מקדים שקיים, ראש הממשלה נתניהו אישר להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים. "ראש הממשלה נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני", נכתב בהודעה לתקשורת. 
גורמים מדיניים בישראל מאמינים שקידום עסקת חטופים תוך שבועיים-שלושה הוא מהלך ריאלי, גם אם לא פשוט. בכיר ישראלי אמר כי חמאס לא דורש יותר נסיגה ישראלית מלאה בשלב הראשון של הפסקת האש וחילופי השבויים, שיימשך שישה שבועות. ההסכם המתגבש שומר למעשה לישראל את האפשרות לחזור למלחמה.
על פי הדיווח ב-ynet, אפשרות של חזרה למלחמה תוכל לצאת לפועל אם במהלך השלב הראשון לא יושגו הסכמות על השלב השני. דובר חמאס, ג'יהאד טהה, אמר לעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד כי "הרוח שלנו חיובית במגעים להפסקת המלחמה ברצועת עזה, במאמץ של המתווכים המצריים והקטאריים".
לדבריו, "יש רעיונות חדשים שמובילים להפסקת אש קבועה, נסיגה מקיפה מרצועת עזה, והפסקת התוקפנות המתמשכת נגד עמנו בעזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מציר פילדלפי וציר נצרים משמעותה
    נסיגה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריקה בפרצוף הלוחמים שנהרגו עם כל הכבוד זה כישלון
    סגור