קריירה ולימודים

פרס של 100 אלף דולר: אלו חוקרי העתיד של ישראל

פרסי בלווטניק למדענים צעירים: שלושה חוקרים צעירים זכו אמש כל אחד במענק בסך 100 אלף דולר, על מחקרים פורצי דרך בתחומי מדעי החיים, כימיה ומדעי הפיזיקה וההנדסה
מערכת ice | 
הזוכים עם הנשיא ונציגי האקדמיה (צילום ערן בארי)
טקס הענקת פרסי בלווטניק למדענים צעירים לשנת 2023 נערך אמש (רביעי) במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. שלושה חוקרים צעירים מאוניברסיטאות בישראל זכו כל אחד במענק בסך 100 אלף דולר על מחקריהם פורצי הדרך בשלושה תחומים - מדעי החיים, כימיה ומדעי הפיזיקה וההנדסה.
במדעי החיים: פרופ' שי כרמי (41) מהאוניברסיטה העברית בירושלים - נבחר לקבל את הפרס על תרומותיו המשמעותיות לתחומי הגנטיקה של האוכלוסיות והגנטיקה הרפואית. בתחום הגנטיקה הרפואית, הוא ביצע את ההערכות הראשונות של היעילות של טכנולוגיה חדשה לבדיקות גנטיות של עוברי טרום השרשה לזיהוי מחלות ותכונות מורכבות. באמצעות עבודתו פורצת הדרך בגנטיקה של אוכלוסיות, הוא הוביל לתגליות חדשות על ההיסטוריה הדמוגרפית של יהודים אשכנזים בימי הביניים.

בכימיה: ד"ר רינה רוזנצויג (42) ממכון ויצמן למדע - נבחרה לקבל את הפרס על גילוי המנגנון הרגולטורי שבאמצעותו חלבונים מְלַוִּים ("chaperones") מניעים את היכולת המולדת של התאים שלנו למנוע ואף להפוך את תהליך האגרגצייה של חלבונים – תופעה הקשורה למצבים נוירו-דגנרטיביים רבים, לרבות אלצהיימר, פרקינסון ומחלת הנטינגטון. רתימת שיטות טבעיות לתיקון אגרגציית חלבונים עשויה לסלול את הדרך לטיפול במחלות מסוג זה.
במדעי הפיזיקה וההנדסה: פרופ' צביקה ברקרסקי (42) ממכון ויצמן למדע – נבחר לקבל את הפרס על פיתוח אלגוריתם ההצפנה היעיל הראשון אשר מאפשר למחשבי ענן לבצע חישובים על מידע מוצפן ללא צורך לפענח אותו תחילה. לאלגוריתם שפיתח יש פוטנציאל עצום בשיפור האבטחה של מחשוב ענן. כמו כן, הוא פיתח גם אלגוריתמים קריפטוגרפיים חדשים לווידוא של חישובים קוונטיים.
באירוע השתתפו בכירי הקהילה האקדמית והעסקית בישראל, ועל התפריט הקולינרי ניצח השף יוסי שטרית. בין המשתתפים: פרופ' רוני גמזו מנכ"ל איכילוב; ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים; יוסי סגול יו"ר סגול אחזקות; דניאל שנער מנכ"ל כללטק, יוצר הסדרה "שמיים אדומים"; תום ליבנה מנכ"ל ורביט; אייל גרינברג מנכ"ל קבוצת גולף;  מקס אוגוסט מקרן ג'נרל אטלנטיק, יזם הטכנולוגיה יוסי ורדי; המנצח והמוזיקאי ניר ברנד; כפיר דמרי יזם וממייסדי SpaceIL ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה