בארץ

הלם בפתח תקווה: בית הקולנוע המיתולוגי נשרף

קולנוע היכל, שנפתח בשנת 1934, היה יותר מסתם בית קולנוע. הוא היה מוקד תרבותי ומרכז חברתי לתושבי פתח תקוה והסביבה במשך עשרות שנים, אך ביום שישי, בעיצומו של חג ראש השנה, עלה המבנה באש, מותיר אחריו אפר ועשן של זיכרונות
מערכת ice | 
אולם קולנוע פרטי (צילום freepik)
בלב ליבה של פתח תקוה, בין רחוב ההסתדרות לרחוב חיים עוזר, ניצב במשך כמעט 90 שנה מבנה שהיה עד לאחרונה ציון דרך של נוסטלגיה והיסטוריה עירונית - קולנוע היכל. אך ביום שישי, בעיצומו של חג ראש השנה, עלה המבנה באש, מותיר אחריו אפר ועשן של זיכרונות.
קולנוע היכל, שנפתח בשנת 1934, היה יותר מסתם בית קולנוע. הוא היה מוקד תרבותי ומרכז חברתי לתושבי פתח תקוה והסביבה במשך עשרות שנים. האולם הגדול, עם הכיסאות האדומים המפורסמים שלו, היה עד להקרנות בכורה של סרטים מפורסמים כמו "אי.טי" וסרטי המצלמה הנסתרת של יהודה ברקן. עבור רבים, הביקור בקולנוע היכל היה חוויה שלמה - מהציפייה בתור לכרטיסים, דרך ריח הפופקורן, ועד לרגע המרגש כשהאורות כבו והמסך הואר.

אך קולנוע היכל לא היה רק מקום של בידור. בשנת 1984, הפך המקום לנקודת מפגש של מאבק תרבותי-דתי, כאשר ראש העיר דאז, דב תבורי, החליט לפתוח את הקולנוע בשבת. החלטה זו הציתה את "מלחמות השבת" - הפגנות שבועיות של הציבור הדתי מול הציבור החילוני. מה שהחל כוויכוח מקומי, הפך עם הזמן לסמל של המתח בין דת למדינה בישראל, והשפיע על השיח הציבורי הרבה מעבר לגבולות פתח תקוה.
ביום שישי, בעיצומו של חג ראש השנה, עלה קולנוע היכל באש. ארבעה צוותי כיבוי נאבקו בלהבות, שכילו במהירות את המבנה ההיסטורי. העשן הסמיך שעלה מהמבנה נראה בכל רחבי מרכז העיר, כמו אות אזהרה לאובדן של חלק מההיסטוריה העירונית. הכיסאות האדומים המפורסמים, שעמדו על תילם במשך שנים ארוכות גם אחרי סגירת הקולנוע, הפכו לאפר ופיח.
השריפה בקולנוע היכל מסמנת סוף עידן עבור פתח תקוה, אך גם מעלה שאלות לגבי העתיד. מדוברות כבאות והצלה נמסר בשישי: "עפ"י דיווח של מפקד המשמרת מדובר בשריפה מפותחת בעוצמת אש גדולה ועשן רב במקום. לוחמי האש נכנסו לאולם ובמקביל לפעולות כיבוי מבצעים סריקה אחר לכודים. באירוע פועלים 4 ציוותי כיבוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה