קריירה ולימודים

אחרי ההיעלמות המסתורית: מייסד עליבאבא בביקור מסקרן בישראל

מייסד ענקית הקמעונאות העולמית עליבאבא, איש העסקים ג'ק מא, יגיע להרצות באוניברסיטת ת"א. מא מונה השבוע למרצה באוניברסיטה בטוקיו, ובחודשים האחרונים הוא מתחמק מהרדאר של השלטון הסיני
איתן לויטס | 
ג'ק מא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
המיליארדר ואיש העסקים ש'נעלם' בחודשים האחרונים יגיע לביקור בישראל בו יישא הרצאת אורח באוניברסיטת תל־אביב. 
"אנו מתכבדים ונרגשים לקבל את פני מר ג'ק מא לאוניברסיטת תל־אביב", אמר פרופ' אריאל פורת, נשיא האוניברסיטה. "הגעתו מעידה על חשיבות שיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה, ואנו מצפים ללמוד מהתובנות שלו ומניסיונו הרב".
מא קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת ת"א בשנת 2018, ובתחילת השבוע דיווחה אוניברסיטת טוקיו ביפן כי מא ימונה למרצה אורח שם. בטוקיו אמרו כי הוא צפוי לתרום בכמה תחומים, כמו ייעוץ בנושאי מחקר וביצוע מחקרים, בעיקר בחקלאות וייצור מזון. בנוסף, יעביר סמינרים בנושאי יזמות וחדשנות.
מא, 58, פעם בעל הפרופיל הגבוה ביותר בשוק הסיני, נסוג מאור הזרקורים הציבורי. הוא נצפה בהולנד, ספרד, אוסטרליה, תאילנד ויפן. הוא נעלם מעיני הציבור לאחר שביקר את הרגולטורים הסיניים ב-2020, ולאחר מכן Ant Group, שלוחה של עליבאבא שהוא גם מייסד שותף בה, נאלצה למשוך את ההנפקה הראשונית המתוכננת שלה. 
"הוא תיאר אותם כבעלי 'מנטליות של בית הלוואות', וזה באמת עורר הרבה זעם", אמר דקסטר רוברטס, עמית בכיר ביוזמת הביטחון ההודו-פסיפיק של המועצה האטלנטית ומחבר הספר "המיתוס של הקפיטליזם הסיני". "כמו כן, רק הדמות החצופה של ג'ק מא עצבנה הרבה רגולטורים ואנשים חזקים מאוד בסין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה