בעולם

יוצא מהמסתור? מייסד עליבאבא יחל ללמד באוניברסיטת טוקיו

לאחר שהשלטון בסין רמז לו שלא כדאי להתעסק איתם, ג'ק מא מסתובב ברחבי העולם וכעת מממש את הצהרתו שיעסוק בחינוך
מערכת ice | 
ג'ק מא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
מייסד עליבאבא ג'ק מא מצטרף לאוניברסיטת טוקיו כמרצה אורח, כך ע"פ דיווח באתר האוניברסיטה.
מא, פעם בעל הפרופיל הגבוה ביותר בשוק הסיני, נסוג מאור הזרקורים הציבורי. הוא נצפה בהולנד, ספרד, אוסטרליה, תאילנד ויפן. הנעלם מעיני הציבור לאחר שביקר את הרגולטורים הסיניים ב-2020 ו-Ant Group, שלוחה של עליבאבא שהוא גם שותף לייסד, נאלצה למשוך את ההנפקה הראשונית המתוכננת שלה. 
"הוא תיאר אותם כבעלי 'מנטליות של בית הלוואות', וזה באמת עורר הרבה זעם", אמר דקסטר רוברטס, עמית בכיר ביוזמת הביטחון ההודו-פסיפיק של המועצה האטלנטית ומחבר הספר "המיתוס של הקפיטליזם הסיני". "כמו כן, רק הדמות החצופה של ג'ק מא עצבנה הרבה רגולטורים ואנשים חזקים מאוד בסין".

"נראה שהקריירה שלו כאיש עסקים הגיעה לסיומה", אמר אושאדי קומארסירי, אנליסט ב-LightStream Research. "למרות שהשיג הצלחה בתחום זה, הוא עבד בעבר כמורה לאנגלית והביע רצון לחזור ללמד לאחר שיפרוש מיוזמותיו העסקיות".
הרשויות הסיניות עשו ניסיונות לשכנע את מא לחזור ליבשת ולעזור להציג את תמיכת הממשלה בקהילה העסקית, כך דיווחה בלומברג ניוז. אבל מא בחר להישאר מעבר לים, ואמר שהוא נסוג מהחברות שלו כדי להתמקד בחקר טכנולוגיית חקלאות.
מא, 58, החל את התפקיד החדש ביום שני וצפוי לתרום בכמה תחומים, אמר המוסד הלימודי. הוא יספק ייעוץ בנושאי מחקר ויבצע מחקרים, בעיקר בחקלאות וייצור מזון. בנוסף, יעביר סמינרים בנושאי יזמות וחדשנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה