רכילות עסקית

מייסד עליבאבא עושה קאמבק: מה זה אומר עבור השלטון בסין?

מייסד ובעלי עליבאבא, ג'ק מא, חזר לסין לאחר "גלות" של מעל לשנה. עם זאת, מסתמן כי השלטון לא עשה דבר על מנת לבוא לקראת חברות כמו עליבאבא שנתונות תחת קשיים רגולטריים במדינה
מערכת ice | 
ג'ק מא מייסד עליבאבא (צילום shutterstock/ Frederic Legrand - COMEO)
לפני יותר משנה ג'ק מא, מייסד ובעלי האתר המסחרי עליבאבא, עזב את סין לאחר שהביע ביקורת נוקבת על השלטונות המקומיים. כעת, העיתון הסיני שנמצא בבעלותו של מא מעדכן רשמית כי הוא חזר למדינה.
הביקורת של מא, אשר הביאה לכאורה לעזיבתו, הובעה כאמור נגד השלטון שלטענתו הגביר יתר על המידה את הרגולציה סביב הסקטור הטכנולוגי ובכלל. לאור הביקורת הנפקה של אחת החברות של מא, אנט, בוטלה ועליבאבא גם ספגה קנס של כ-2.8 מיליארד דולר.
עם זאת, לאור המשבר המתמשך בסין עקב מגפת הקורונה, אשר הביא גם לנזק משמעותי עבור הכלכלה הסינית, בשלטון הובן כי הם זקוקים למיזמים כמו אלו של מא ולכן באמצעות גורמים פנימיים פנה אליו ראש הממשלה לי צ'יאנג וביקש ממנו לשוב וזאת מתוך אמונה כי חזרתו תחזיר גם את אמון המשקיעים.
כאמור השבוע עיתון בבעלותו של מא אישר שהוא אכן חזר ועם חזרתו הוא אף ביקר בעיר בה ייסד את עליבאבא וסייר בבית ספר מקומי. עם זאת, יש לציין כי לא התקיימו שינויים משמעותיים מבחינה רגולטורית, אותם דרש מא לפני מספר שנים וטרם עזב את מדינת הולדתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה