בעולם

לאן ומדוע נעלמים המיליארדרים הסינים?

לא רק מייסד עליבאבא: מיליארדרים ואנשי עסקים חשובים במשק הסיני נעלמים מפעם לפעם על ידי שירותי הביטחון במדינה הקומוניסטית. מה הם עושים שמעלה את זעמה של הממשלה?
מערכת ice | 
לאן ומדוע נעלמים המיליארדרים הסינים (צילום freepik, פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה/ Victor Gu)
ג'ק מא, מייסד עליבאבא, עלה לכותרות לאחרונה כשנצפה בבית הספר Yungu בהאנגג'ואו, סמוך למטה החברה. רק לעיתים רחוקות הוא הופיע בפומבי מאז שהרגיז את המפלגה הקומוניסטית הסינית לאחר שהחברה שלו מתחה ביקורת על מערכת הרגולציה הפיננסית של המדינה ב-2020.
"הוא תיאר אותם כבעלי 'מנטליות של בית הלוואות', וזה באמת עורר הרבה זעם", אמר דקסטר רוברטס, עמית בכיר ביוזמת הביטחון ההודו-פסיפיק של המועצה האטלנטית ומחבר הספר "המיתוס של הקפיטליזם הסיני". "כמו כן, רק הדמות החצופה של ג'ק מא עצבנה הרבה רגולטורים ואנשים חזקים מאוד בסין".

מא לא היה המיליארדר הראשון שנעלם באופן מסתורי מעיני הציבור. בשנת 2015, גואו גואנגצ'אנג, הידוע כוורן באפט הסיני, נעלם. בהמשך הודיעה החברה שהוא מסייע לרשויות בחקירה.
 
בשנת 2017, צ'יאו ג'יאנואה, מיליארדר סיני-קנדי, נחטף על ידי סוכני ביטחון סיניים מהונג קונג. ב-2022 הוא נידון ל-13 שנות מאסר בגין הונאה ושחיתות.
ההיעלמות המסתורית של המיליארדרים הסינים עדיין לא נעצרה. בפברואר, באו פאן, בנקאי השקעות בעל שם, הפך לשם האחרון ברשימת "המיליארדרים הנעלמים". עם זאת, כמה ימים לאחר מכן החברה שלו אמרה שהוא "משתף פעולה בחקירה שמתבצעת על ידי רשויות מסוימות ברפובליקה העממית של סין".
"כשמישהו כמו באו פאן נעלם ללא הסבר, מישהו בעל פרופיל גבוה, זה בהכרח שולח סוג של מסר מצמרר לשאר השוק", אמר ניק מארו, אנליסט ראשי לסחר עולמי ביחידת המודיעין האקונומיסט. "אני מתכוון, איך אתה יכול להרגיש שאתה יכול לעשות עסקים במקום שבו, אתה יודע, מנהיג חשוב בתעשייה יכול פתאום להיעלם?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה