קריירה ולימודים

העובדים בישראל חוששים: צפי לפיטורים של 11,280 אנשים במקצוע הזה

מערכת החינוך באזורי הלחימה נמצאת בטלטלה מתמשכת, שהשפעות ההנחיות הביטחוניות של פיקוד העורף מטילות עומס כבד על תקציביהן. יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, התריע כי ללא התערבות ממשלתית דחופה, כ-11,280 עובדי צהרונים ימצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה.
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
בצל הלחימה הגוברת בצפון המדינה ותחילת המבצע הקרקעי בדרום לבנון, מערכת החינוך באזורים אלו נמצאת בטלטלה מתמשכת. הרשויות המקומיות, מהקריות ועד חיפה, נאלצות להתמודד עם מציאות כלכלית מורכבת, כשהשפעות ההנחיות הביטחוניות של פיקוד העורף מטילות עומס כבד על תקציביהן. יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, התריע כי ללא התערבות ממשלתית דחופה, כ-11,280 עובדי צהרונים ימצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה.
במכתב חריף שנשלח לשר החינוך יואב קיש, ציין ביבס כי הנחיות פיקוד העורף, אשר מחייבות את הפעלת מערכת החינוך מרחוק, עצרו את פעילות הצהרונים עבור כ-232,000 תלמידי גנים ובתי ספר בצפון. עבור הרשויות המקומיות, ההשלכות הן עצומות: הפסקת הפעילות גוררת החזר תשלומים להורים, יחד עם הצורך לשלם שכר לעובדי הצהרונים שאינם עובדים בפועל.
ביבס כתב: "הנחיות פיקוד העורף גרמו לרשויות בצפון להפסדים כלכליים ניכרים,” כתב ביבס. “למרות המאמצים של הרשויות המקומיות להמשיך ולהפעיל את מערכות החינוך בתנאים המורכבים, אין ביכולתן לשלם שכר לאלפי עובדים שיושבים בבית. אם לא תתקבל תשובה ממשרד החינוך עד סוף השבוע, ננחה את הרשויות להקפיא את ההתקשרויות עם מפעילי הצהרונים ולפטר את העובדים".
חיים ביבס המשיך: "מצב זה נוצר על רקע החלטת המדינה לשפות רק את הרשויות החלשות ביותר כלכלית, בעוד רשויות כמו חיפה, הקריות ורשויות ערביות נותרו ללא תמיכה מספקת. לדברי ביבס, מדובר באבסורד כלכלי, שכן אותן רשויות נאלצות לשאת בנטל כלכלי כבד למרות שאין בידיהן את המשאבים הדרושים לכך".
חיים ביבס הוסיף: "מערכת החינוך בצפון פועלת במתכונת חירום מזה שבועות, כאשר הילדים נאלצים ללמוד מרחוק או לא ללמוד כלל. הצהרונים, ששימשו ככלי מרכזי לתמיכה במשפחות עובדות, נסגרו כליל, והשירות שמאות אלפי תלמידים הסתמכו עליו נפסק לחלוטין. מצב זה לא רק פוגע במערכת החינוך, אלא יוצר גל של פיטורים שפוגע בפרנסה של אלפי משפחות".
ביבס מסכם במכתב: "עלינו לפעול במשותף כדי למצוא פתרון שיאפשר לרשויות המקומיות להחזיק את העובדים ולמנוע את קריסת הצהרונים. אחרת, ההשפעה על המשפחות, הילדים והעובדים תהיה קשה ומרחיקת לכת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה