בארץ

המהפכה תחכה: מדוע חברת החשמל דוחה את המהלך שיחסוך לה בהוצאות?

הפרויקט להחלפת יחידות הייצור בתחנת הכוח בחדרה עתיד לצמצם את שריפת הפחם בחברת החשמל, ובכך לחסוך כסף רב, להפחית את הפגיעה באיכות הסביבה ולשפר את בריאות הציבור. אולם, ארבע שנים לאחר שהוא יצא לדרך, הוא חווה עיכוב נוסף שיגבה מהציבור מחיר כספי ובריאותי
מערכת ice |  1
מאיר שפיגלר (צילום אוליבייה פיטוסי פלש 90)
כבר לפני כמה שנים, חברת החשמל החליטה להתחיל בתהליך שיביא לצמצום משמעותי בשימוש בפחם לייצור חשמל בתחנת אורות רבין בחדרה. המהלך החל לפני יותר מ-4 שנים, כאשר החברה החליטה להחליף את יחידות הייצור הפחמיות בשתי טורבינות חדשות, המזהמות הרבה פחות ומציעות הפעלה זולה משמעותית.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בדה מרקר למרות ההבטחות, הפרויקט תקוע, שכן יחידות הייצור החדשות היו אמורות להתחיל לפעול כבר לפני שנתיים. חברת נגה, המנהלת את מערכת החשמל בפרויקט, דרשה מחברת החשמל לבצע בדיקה חיונית ביחידה החדשה, אך הבדיקות עדיין לא בוצעו, ועיכבו את הפעלתה המסחרית.

תחנת כוח, קרדיט: freepik
הבדיקות אמורות להתבצע על ידי חברת GE, היצרנית של היחידות החדשות, אך זו מעולם לא ביצעה בדיקה כזו והודיעה על צורך בהכנות של כמה חודשים. חברת נגה טוענת שעל מנת לאשר את הפעלתה המסחרית, יש לוודא שהיחידה תקינה, אמינה וחזקה דיה כדי לספק חשמל מבלי לקרוס.
אם נגה תמשיך להתעקש על הבדיקה, יהיו לכך השלכות כלכליות, סביבתיות ובריאותיות משמעותיות. בשלב זה, חברת החשמל הציעה אישור להפעלת היחידה באופן מסחרי, תוך התחייבות לבצע את הבדיקות בעתיד. בנוסף, החברה טוענת שאם ההפעלה תגרום לנזק לאספקת החשמל, היא תתחייב לפצות את הצרכנים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו מה!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי ראיתם רשות ממשלתית שהיא יעילה?! זה כמו להגיד שודד ישר!!!!!
    סגור