השוק

חברת החשמל הקדימה את גיוס הענק; שפיגלר: המצב חייב אותנו | כל הפרטים

חברת החשמל גייסה כ-3.4 מיליארד שקל בהרחבת שתי סדרות אג"ח; ההנפקה הוקדמה מפברואר 2025 בין היתר בשל עליית מחירי הדלקים עקב הפסקת האספקה ממאגר תמר
שרון בירקמן | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
חברת החשמל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבת שתי סדרות אג"ח צמודות מדד (סדרות 34 ו-35). במסגרת ההנפקה נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף כולל של כארבעה מיליארד שקל. בסך הכול גייסה החברה 3.4 מיליארד שקל, שנועדו למימון פעילותה השוטפת על רקע התקופה הנוכחית.
בסדרה 34 גייסה החברה כ-1.6 מיליארד שקל בתשואה לפדיון צמודה למדד של 3.19% ובמרווח של 1.16% מעל אג"ח ממשלתי צמוד. בסדרה 35, גייסה החברה כ-1.8 מיליארד שקל בתשואה לפדיון צמודה למדד של 3.39% ומרווח של 1.22% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.
בין המשתתפים בהנפקה נכללו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי עם ביקושים ערים בהיקף של כארבעה מיליארד שקל. שלב המכרז הציבורי להנפקה יתקיים ביום חמישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2024.
ההנפקה תוכננה במקור לפברואר 2025. ההכנסות ישמשו בין היתר למימון צורכי נזילות דחופים, בין היתר בשל עליית מחירי הדלקים שנגרמה מהפסקת אספקת הגז ממאגר תמר שאילצה את החברה לרכוש גז ממקורות יקרים יותר וכן סולר ופחם.
יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, דורון ארבלי: "חברת החשמל הוכיחה שוב את יכולתה לנהל באופן אחראי ושקול את נזילותה. החברה הקדימה גיוס כדי לנצל את תנאי השוק הנוכחיים והצליחה בגיוס לצורך מימון פעילותה השוטפת תוך ניהול סיכונים זהיר ומחושב בפרט לאור אי הוודאות במשק בצל הלחימה המתמשכת".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: "לנוכח צורכי השעה, חוסר הוודאות באשר לעתיד והאחריות המוטלת על כתפי החברה לדאוג לרציפות תפעולית לטובת אספקת חשמל סדירה לכל תושבי המדינה, הוחלט להקדים הנפקת אג״ח שתוכננה לעוד מספר חודשים. תוצאות הגיוס מעידות על יציבות החברה ואמון המשקיעים בה, בתפקודה  ובניהולה".
אג"ח החברה מדורגות בדירוג ilAAA על ידי מעלות S&P ובדירוג Aa1.il על ידי מידרוג, עם אופק חיובי. ההנפקה בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפורסם באפריל 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה