קריירה ולימודים

יום לאחר מותה: הח"כ לשעבר זכתה בפרס ישראל למפעל חיים

ההחלטה להעניק לסולודר ז"ל את פרס ישראל למפעל החיים התקבלה אתמול, במקביל השר קיש שמע על פטירתה. משה אדרי נבחר להיות חתן פרס ישראל למפעל חיים
מערכת ice | 
עדנה סולודר (צילום יוטיוב/ ToldotYisrael)
שר החינוך יואב קיש הודיע היום (רביעי) כי חכ"ל עדנה סולודר ז"ל, נבחרה לקבל את פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד. אתמול (שלישי) סולודר הלכה לעולמה, השר קיש בישר לאחותה על הזכייה בפרס.
ועדת הפרס הסבירה את הבחירה בסולודר ז"ל: "סולודר היא סמל למנהיגות נשית ומשקפת במסלול חייה יוצא הדופן את פני החברה הישראלית. היא הייתה ממנהיגי התנועה הקיבוצית ובמסגרת פעילותה הפרלמנטרית ארוכת השנים, פעלה רבות למען חיזוק הפריפריה, שמירת הטבע והמורשת, עידוד החקלאות וההתיישבות והיוותה מופת לאחדות וחיבור בעם."
סולודר נולדה בשנת 1930 בקיבוץ אשדות יעקב. בגיל 16 הצטרפה לארגון ההגנה ונלחמה במלחמת השחרור. במשך 20 שנה היא שימשה כמורה למוזיקה. בהמשך עברה לקיבות גשר יחד עם בעלה ואף הפכה למזכירה של הקיבוץ.
בהמשך, ובמסגרת התקפות קשות נגד היישוב היהודי, ערכה סולודר פגישות עם פוליטיקאים וגורמים ציבוריים כאלה ואחרים, שם למעשה החלה לפעול בתפקידים שונים בתנועת הקיבוץ המאוחד והכנסת. 
רק בשנת 1982 היא נכנסה לראשונה לכנסת בתור חברת כנסת מטעם המערך. היא פעלה למען היישוב היהודי בארץ ואף סייעה לקבוע חוק חדש יחד עם השר לשעבר, יוסי שריד, שהיה יושב ראש מפלגת מרץ בעבר ונחשב לאחד המשפיעים בתולדותיה, שהקטין את חסינותו ביחס לזרועות החוק.
בנוסף, מפיק הקולנוע משה אדרי נבחר לחתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד. בנימוקי הוועדה הוסבר: "הפרס מוענק לו על עשייתו פורצת הדרך ותרומתו המשמעותית ליצירה העברית ולעידוד הקולנוע הישראלי, אשר זוכה להכרה והערכה גדולה בארץ ובעולם".
תרומתו של משה לקידום תעשיית התרבות הישראלית ולטיפוח נכסי צאן הברזל שלה נובעת מאהבה ותשוקה שבערה בו כבר מגיל צעיר: כבר בילדותו הוא נשבה בקסמו של המסך הגדול, החל לעבוד בתפקידים זוטרים בקולנוע המקומי בדימונה, וחלם להנגיש את הקולנוע לכלל הציבור הישראלי ולהצעיד את הקולנוע המקומי לקדמת הבמה העולמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה