רכב

מכה לנהגים בישראל: המחירים במוסכים מזנקים משמעותית

העלייה במחירים מקיפה את כל סוגי הטיפולים, מהקטנים ועד הגדולים. לדוגמה, בטיפול קטן של 15,000 ק"מ, הכולל החלפת שמן מנוע ופילטרים, נרשמה עלייה של מעל 12% עבור דגמים פופולריים כמו קיה פיקנטו וטויוטה קורולה. בטיפולים הגדולים של 90,000 ק"מ, הכוללים החלפת חלקים נוספים, העלייה הגיעה לכדי 17% ומעלה בדגמים מסוימים
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)
בשוק הרכב הישראלי מסתמנת מגמה מדאיגה של התייקרויות משמעותיות, הן בתחום ביטוחי הרכב והן בעלויות הטיפולים. לפי נתונים חדשים שפורסמו ב-MAKO, מחירי טיפולי הרכב עלו השנה בממוצע בכ-10%, כאשר בחלק מהדגמים הפופולריים נרשמה עלייה של עד 17%. זאת בנוסף לעלייה של 40% במחירי ביטוחי הרכב בשלוש השנים האחרונות.
הנתונים של 'גלגלים' מראים כי העלייה במחירים מקיפה את כל סוגי הטיפולים, מהקטנים ועד הגדולים. לדוגמה, בטיפול קטן של 15,000 ק"מ, הכולל החלפת שמן מנוע ופילטרים, נרשמה עלייה של מעל 12% עבור דגמים פופולריים כמו קיה פיקנטו וטויוטה קורולה. בטיפולים הגדולים של 90,000 ק"מ, הכוללים החלפת חלקים נוספים, העלייה הגיעה לכדי 17% ומעלה בדגמים מסוימים.

במקביל, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל, הביע דאגה מהזינוק החד במחירי ביטוחי הרכב. הוא דרש מחברות הביטוח להציג נתונים מפורטים על הסיבות להתייקרות, ואף שוקל לנקוט בצעדים לאילוץ החברות להוזיל את המחירים אם יתברר שההתייקרות אינה מוצדקת.
לאור ההתייקרויות המשמעותיות בשני התחומים - ביטוחי רכב וטיפולי רכב - עולה השאלה האם לא ראוי שהפיקוח הרגולטורי יורחב גם לתחום הטיפולים. התייקרויות אלו מהוות נטל כלכלי משמעותי על בעלי הרכב בישראל, ומעלות חשש לגבי יכולתם של צרכנים רבים לתחזק את רכביהם באופן בטיחותי ותקין לאורך זמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה