רכב

בלגן בשוק הרכב בישראל: הרווחים ממכירת רכבים חדשים בהתרסקות

הרווח הממוצע לרכב בישראל, צנח מ-35 אלף שקל ב-2022 לפחות מ-15 אלף שקל ברבעון השני של 2024, מה שמסמן סוף עידן ה"זהב" שחוו היבואנים בשנים קודמות.  העלאת מחירים מצד היצרנים, שערי מטבע גבוהים, וריבית גבוהה המקשה על רכישת רכבים בהלוואות, מוסיפים ללחץ על היבואנים
מערכת ice |  1
טרייד-אין (צילום shutterstock)
ענף יבוא הרכב בישראל חווה טלטלה משמעותית במחצית הראשונה של 2024, כאשר הרווחים של היבואניות המובילות נחתכו בכ-32% למרות עלייה במכירות. גורמים מרכזיים לירידה ברווחיות כוללים הצטברות מלאים, התחזקות הדולר, ועלייה בעלויות התובלה הימית.
על פי הנתונים שפורסמו בגלובס, הרווח הממוצע לרכב בישראל, צנח מ-35 אלף שקל ב-2022 לפחות מ-15 אלף שקל ברבעון השני של 2024, מה שמסמן סוף עידן ה"זהב" שחוו היבואנים בשנים קודמות.

תופעה מעניינת שמשפיעה על הנתונים היא ה"הטיה הסמויה" במכירות. יבואנים מחויבים לרשום על שמם רכבים שעברו 12 חודשים מייצורם, מה שמוביל למכירת "רכבים משומשים" עם אפס קילומטראז' במחירים נמוכים משמעותית. בנוסף, התחרות העזה בשוק הרכב החשמלי, עם כניסת מותגים ודגמים חדשים, מובילה ללחץ נוסף על המחירים והרווחיות.
שלוש היבואניות הגדולות - דלק רכב, UMI, וקרסו מוטורס - מגיבות למצב בדרכים שונות. דלק רכב הרחיבה את פעילותה לתחום המיחזור, UMI השקיעה במגוון עסקים מחוץ לענף הרכב, בעוד קרסו מוטורס נשארה ממוקדת בתחום הרכב והליסינג, תוך הסתמכות גוברת על מותגים סיניים. למרות האסטרטגיות השונות, כל החברות חוו ירידה משמעותית ברווחיות לכל רכב שנמכר.
גורמים נוספים המשפיעים על הענף כוללים את המלחמה באוקראינה והמתיחות בים האדום, שהובילו לעיכובים ועלויות נוספות בשינוע. העלאת מחירים מצד היצרנים, שערי מטבע גבוהים, וריבית גבוהה המקשה על רכישת רכבים בהלוואות, מוסיפים ללחץ על היבואנים. התוצאה היא תחרות מוגברת על נתחי שוק בשוק שנמצא במגמת ירידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב מאוד
    אלון 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה זמן שדדו אותנו יבואני הרכב אני שמח שהם נפגעו בכיס ובעזרת השם שירון זליכה יהיה שר האוצר הם יפגעו עוד יותר
    סגור